כמעט תשעה חודשים אחרי מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס, והסרטונים האנטישמיים נגד ישראל והיהודים ממשיכים לצוץ ברחבי הרשתות החברתיות: מרכז שמעון ויזנטל קרא לממשלת יפן להוקיע בפומבי גילויים של הכחשת טבח 7 באוקטובר, ובכלל זה אונס של נשים ישראליות על ידי מחבלי חמאס. מדובר בטענות שפורסמו ברשתות החברתיות ביפן. בין השאר פורסם ביפן סרטון שבו טוענת עיתונאית כי נשים ישראליות לא נאנסו במתקפת הטרור על ידי המחבלים.
הרב אברהם קופר, מראשי מרכז שמעון ויזנטל, שלח מכתב לשגריר יפן בארצות הברית, ובו הפנה את תשומת ליבו לסרטון ביוטיוב שבו העיתונאית היפנית מיקי אוטאקה מכחישה את מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, הרצח ההמוני הגדול ביותר של יהודים ביום אחד מאז השואה. היא הכחישה גם את האלימות המינית נגד נשים ישראליות. אוטאקה עושה בסרטון דמוניזציה של מדינת ישראל ואזרחיה. הסרטון נצפה על ידי 70 אלף איש והועלה לערוץ של עיתונאי יפני אחר, שלו 232 אלף עוקבים.
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון האנטישמי
מתוך הסרטון האנטישמי
מתוך הסרטון האנטישמי
בין השאר, אומרת העיתונאית היפני בסרטון, שבו המצאות ושקרים נגד ישראל: "7 באוקטובר היה בדיה. ישראל משתמשת בפצצות אורניום מדולל כדי להיפטר מעזה בעתיד. הקרקע בעזה כבר מזוהמת באדמה רדיואקטיבית. למעשה יש כבר מקרים של ילדים ששאפו עשן של פצצות אורניום מדולל וסובלים מדלקת ריאות, זיהום רדיואקטיבי וסרטן".
העיתונאית היפנית המשיכה בשקריה: "לישראל יש חזון לעזה, כצעד ראשון, ואחר כך היא רוצה ליישב בה יהודים. דוח האו"ם אומר שהקרינה תישאר שם 450 שנה (אין אף דוח כזה של האו"ם וישראל הכחישה כל שימוש באורניום מדולל – א"א). אין מי שתייה בעזה. הדרך היחידה היא לשתות מי ים וכמובן המים האלה לא בריאים. ישראל הטילה מצור מוחלט על עזה. השגריר הפלסטיני אמר שהסיבה העיקרית לתקיפת רפיח היא לנעול את כל הפלסטינים, כדי שלעולם לא ייצאו מהגטו. אם יופסקו כל האספקה, המזון, התרופות והמים המובאים לשם, האנשים האלה ימותו".
בסרטון יש גם האשמות אנטישמיות שמדינת ישראל משלמת 3.5 מיליארד דולר לפעילות לובי בארה"ב ואירופה כדי למנוע סנקציות על ישראל. "הם שולטים במדיה, בכוח הכסף", טענה העיתונאית היפנית בסרטון שטרם הוסר מהרשת. "היו סרטונים ותמונות של הזוועות שביצע חמאס. עם זאת, יצא דוח שאומר כי אלו היו למעשה בדיות... אני לא אומרת את כולם, אבל... העילה הכי גדולה לתגמול נגד חמאס היא שחמאס כרת את ראשיהם של 40 תינוקות; גם ביידן אמר את זה. ואונס המוני נגד נשים על ידי חמאס. נפגשתי גם עם השגריר הפלסטיני והשגריר אמר לי: 'איך הם יכלו להרשות לעצמם לעשות את זה כשהם נכנסים לשטח ישראל, תוך סיכון חייהם?' כלומר שהם היו במצב של לחימה בכוננות גבוהה בשטח האויב, אז הם בטח לא חשבו אפילו על אונס נשים. להוריד את המכנסיים?"
בשלב הזה אוטאקה המחישה בידיים הורדת מכנסיים, והמראיין שלה ציחקק. עוד מזכירים בריאיון שלגברים מוסלמים יש אמונה חזקה והם "לעולם לא יאנסו נשים יהודיות". "לאחר מכן, ה'ניו יורק טיימס' כתב מאמר על האונס ההמוני של חמאס. זה נחשף כתעמולה", המשיכה העיתונאית בשקריה. "שלושה כתבים כתבו את הסיפור הזה, והמקור שלהם היה 'זק"א', ארגון מתנדבים ישראלי שמטפל בגופות. גבר שם המציא כל מיני סיפורים, כמו על אישה בהיריון שבטנה נחתכה והעובר יצא. כלי תקשורת ישראליים החלו להטיל ספק באמיתות הסיפור, כמו 'הארץ'".
האו"ם על אלימות מינית ב-7/10
(צילום: UN)

הרב קופר כתב לשגריר היפני: "כולנו מכירים את הכוח של מדיה חברתית להשפיע על אנשים ובמקרה של גברת אוטאקה, יש מי שיתייחס להשמצות של העיתונאית הזו כעובדה". קופר ציין שאותה עיתונאית עשתה לייק לפרסום אנטישמי שטען שהיה פעוטון במחנה ההשמדה אושוויץ, והיא למעשה משווה בין הכחשת שואה להכחשת מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.
הרב קופר גם ציטט דוגמאות אחרות לאנטישמיות ביפן לאחרונה, כולל ביטול הזמנה על ידי מלון בקיוטו לתייר ישראלי, וכן החלטת העיר נגסאקי להזמין את השגריר הפלסטיני לטקס ההנצחה להטלת פצצת האטום על העיר, אך לא להזמין את שגריר ישראל בגלל המלחמה ברצועת עזה. "אנחנו מודאגים שהנרטיב הפרו-חמאס שמשחרר את המחבלים ומאשים את קורבן המלחמה בחזרה צובר תאוצה ביפן", כתב הרב.
2 צפייה בגלריה
הרב אברהם קופר (משמאל), בראיין הוק, איש ימינו של פומפאו (באמצע) וג'וני מור, פעיל נוצרי אמריקאי
הרב אברהם קופר (משמאל), בראיין הוק, איש ימינו של פומפאו (באמצע) וג'וני מור, פעיל נוצרי אמריקאי
הרב אברהם קופר
הרב קופר קרא לממשלת יפן להשתמש בקול המוסרי שלה ולגנות את ההכחשה של מתפקת הטרור ב-7 באוקטובר ואת הדמוניזציה של ישראל, ולגנות את הניסיון להפלות לרעה את הקורבן שמגן על עצמו מפני טרוריסטים שחותרים להשמדת ישראל, כדבריו.
שגריר ישראל ביפן, גלעד כהן, מסר: "פשעי האלימות המינית של מחבלי החמאס מתועדים. חמאס אנס באופן שיטתי ומכוון. ה'עיתונאית' היפנית, שהכחישה את מעשי הזוועה, נותנת יד להכחשת פשעים נגד האנושות שביצע חמאס. ממשלת יפן גינתה את מעשי האונס והאלימות המינית של חמאס בדיון מועצת הביטחון ואנו מעריכים העמדה היפנית הרשמית".