פחות מחודשיים לאחר שהחל את שידוריו – יורד ערוץ המיסיון הנוצרי "שלנו" משידורי HOT בהוראת המועצה לשידורי כבלים ולווין. זה יקרה עד יום חמישי הקרוב, לאחר שביום חמישי האחרון הודיע יו"ר המועצה, אשר ביטון, על התליית רשיון הערוץ. "הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי, בניגוד לבקשה המקורית לאישור הערוץ שבה נכתב כי הוא מיועד לאוכלוסייה הנוצרית", הבהירו במועצה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>
עוד מסרו, כי טרם ההחלטה על הסרת הערוץ, קיים יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין שימוע, שבסופו נקבע כי "כי אין במענים כדי לסתור את הנכתב בשימוע - ששידורי הערוץ אינם תואמים את האישור שניתן באפריל, ועל כן אין מנוס מהתליית אישור הערוץ והסרתו מלוח השידורים".
לפני כשלושה שבועות פרסמנו ב-ynet כי עלייתו של הערוץ מחוללת סערה בקרב ארגונים המתנגדים למיסיון הנוצרי, הטוענים כי הוא כולל תכנים אסורים המטיפים להמרת דת. הם אף פנו בדרישה משר התקשורת ומהרגולציה למנוע את השידורים בישראל.
הערוץ המיסיוני "שלנו" שמדל לצפייה ב"שירה של ישו"
SHELANU TV המשתייך לרשת הבינלאומית GOD TV נכלל בחבילת הערוצים של מנויי חברת HOT, שעמה חתם על הסכם לכמה שנים, ומנהליו לא הסתירו מסתירים את עיסוקו באמונה הנוצרית ואת שאיפתם להפיץ אותה בקרב היהודים.
מנכ"ל הרשת, וורד סימפסון, אמר בסרטון שיצא לקראת השקת השידורים כי "מעולם לא הייתה הזדמנות לשדר את הבשורה בטלוויזיה בכבלים בשפה העברית", והביע סיפוק מכך ש"כעת אנו יכולים לקחת את המסר של ישוע המשיח שלנו לכל ישראל, 24/7, 365 יום בשנה".

במועצה מאשימים: ב-HOT ידעו שאין לזה תקדים

בעקבות כך דרשו, כאמור, שורה של פעילים נגד המיסיון לאסור את השידורים, בטענה כי הדבר מנוגד לחוק ולתנאי הרישיון, ובמועצת הכבלים והלווין הבהירו כי הם בודקים את הטענות. כעת אומרים במועצה כי "במסמך איפיון הערוץ שהוגש במסגרת הבקשה לאישור הערוץ, נכתב מפורשות כי הוא מיועד לאוכלוסייה הנוצרית. כמו כן נמסר במסגרת הבקשה לאישור הערוץ כי הוא ישלב מספר תוכניות עם תוכן ייעודי לישראל, והובהר, בתשובה לשאלות שהופנו ל-HOT, כי התוכן הייעודי יכלול תוכניות המיועדות גם הן לאוכלוסייה הנוצרית בארץ".
1 צפייה בגלריה
 וורד סימספון מטיף
 וורד סימספון מטיף
וורד סימספון מטיף
"מבדיקת אגף הפיקוח של המועצה, עולה כי הערוץ איננו פונה לאוכלוסייה הנוצרית בישראל - אלא דווקא ליהודים", מבהירים במועצה. "לכן, איפיון הערוץ שהוגש לאישור איננו משקף את שידוריו. אגף הפיקוח מצא כי גם אחרי פרסום השימוע, הערוץ ממשיך לפנות ליהודים תוך ניסיון ללמד אותם את עקרונות האמונה הנוצרית/ היהודית-משיחית (יהודים המקבלים את ישו כמשיח), ולשכנע אותם בתקפותה. דברים אלה תואמים לדברים שאמר מנכ"ל ונשיא הערוץ בנאומים שפורסמו ברשת לאחר אישור העלאת הערוץ לאוויר".
יו"ר המועצה כתב כי לא התכוון לאשר ערוץ הפונה ליהודים, ואם היה יודע על אופי הערוץ מראש היה פונה למסלול אישור אחר, שיכלול הבאה של הנושא בפני מליאת המועצה, ולא רק אישור בידי היו"ר כפי שנעשה במקרה זה. "ערוץ המבקש לפנות עם בשורת ישו לעם היהודי היושב בישראל מעולם לא שודר ב-HOT והדבר היה ידוע לקברניטי הערוץ, כפי שצוטט בשימוע", כתב ביטון. "לפיכך, בין אם מדובר בהפרה של חובת ההגינות, בהסתרה מכוונת או בהחלטה לשנות את איפיון הערוץ לאחר שאושר – אין מקום להותיר את אישור הערוץ על כנו ולשדר מכוחו", הוסיף ביטון.

יצטרכו לבדוק את חוקיות השידורים

בהחלטה הודגש כי פנייה ליהודים עם תוכן נוצרי אינה פסולה בהכרח וכי ערוצי דת שונים פועלים פועלים בישראל. הבעיה, הבהירו, טמונה בשינוי ייעודו של הערוץ לאחר שאושר. "במקרה כזה יש לבצע בדיקות נוספות", נכתב, "למשל לבחון את הרגישות הקשורה בשידורי דת לקטינים, מאחר שהחוק אוסר להמיר את דתו של קטין או לשדל קטין להמרת דת".
ל-HOT, הוסיפו, שמורה הזכות להגיש מחדש בקשה ברורה וגלויה, לאישור ערוץ זה כולל איפיון אמיתי ומפורט, ובקשה זו תובא למליאת המועצה לדיון מעמיק שבו ייבחנו, בין היתר, חופש הביטוי מול פגיעה ברגשות דת וכיו"ב, טענות שאליהן המועצה לא נדרשה עד כה.
מ-HOT נמסר בתגובה: ״כפי שציינו בעבר, HOT משתפת פעולה עם המועצה ותפעל בהתאם להחלטתה בנושא״.
מארגון "יד לאחים" שנאבק כנגד הקמת הערוץ, נמסר: "אנו שמחים כי שר התקשורת, יועז הנדל, וצוות משרדו הבינו את כוונתם של מפעילי הערוץ, ופעלו לסגירתו. במכתב ששלחנו לשר התקשורת הקודם, דוד אמסלם, וליו"ר ועדת הכבלים, אשר ביטון, כבר לפני כמה חודשים, התרענו כי המיסיונרים הקימו את הערוץ הזה במטרה להטיף למאות-אלפי ישראלים להמיר את דתם לנצרות, וכי קיבלו את האישור להפעלתו במרמה".
מערוץ שלנו נמסר בתגובה:
ערוץ שלנו מדגיש כי ברישיון הקיים נכתב באופן חד משמעי שהערוץ ישדר תכנים נוצריים בעברית לכלל הציבור בישראל ולפיכך לא ברור כלל מה לא היה תקין מעבר לשיקולים פוליטיים. ערוץ "שלנו" יגיש עוד במהלך השבוע בקשה חדשה לשידור הערוץ.
"צר לנו על ההחלטה הלא מקצועית של יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין. מההחלטה נודף ריח של שיקולים פוליטיים. יו"ר המועצה החליט להתלות את הערוץ, כנראה מתוך רצון לרצות את מקורבו, שר התקשורת לשעבר, דודו אמסלם וכמשימה אחרונה לפני שהוא עוזב את תפקידו.
"רון קנטור, דובר ערוץ שלנו אמר כי "מנהלי הערוץ מקווים כי המועצה תאשר את הבקשה החדשה לשידורי הערוץ ובכך למנוע תקרית דיפלומטית קשה עם מאות מיליוני נוצרים אוונגליסטים אוהבי ותומכי ישראל ברחבי העולם".
"לדבריו הרישיון ממדינת ישראל מדגיש באופן ברור כי ”הערוץ מיועד לקהל הצופים בישראל”. לטעון עכשיו כי ”הערוץ פונה ליהודים עם תוכן נוצרי, בניגוד לבקשה המקורית לאישור הערוץ בה נכתב כי הערוץ מיועד לאוכלוסייה הנוצרית” הוא פשוט שקר ואמירה לא נכונה. ניתן לנו רישיון לשדר תכנים לכל הארץ".