נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי ידוע כאחד שאוהב את ההיסטוריה היהודית ומחובר לקהילות היהודיות בארגנטינה, אבל הפעם הוא התעלה על עצמו. בריאיון ליונתן ויאלה, עיתונאי יהודי בארגנטינה, הוא סיפר על הערצתו לדמותו של משה רבנו: "מי האדם שאני הכי מעריץ בהיסטוריה של האנושות? משה. מה היה המאפיין הבסיסי של משה? ענווה ייחודית".
מיליי המשיך ותיאר את יציאת מצרים: "הוא (משה) היה המשחרר הגדול והראשון של ההיסטוריה. הוא עמד מול פרעה, וזה כמו לעמוד היום מול ארצות הברית, סין ורוסיה ביחד. הניצחון במלחמה אינו תלוי בכמות החיילים, אלא בכוחות שבאים מהשמיים".
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי מתראיין לעיתונאי היהודי יונתן ויאלה

מיליי ידוע כאוהד ישראל וחובב יהדות, וביקר בארץ בחודש פברואר. בין השאר הוא ביקר בכותל המערבי ובעוטף עזה, שם הביע זעזוע מהפשעים שביצע ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר.
בחודש שעבר אמר מיליי: "כל כך חשוב להבין את הקשר של החופש לישראל. כי זה מהותי, כי זה עם שהשיג את החיבור בין הרוחני לגשמי, וההרמוניה הרוחנית והחומרית מייצרת התקדמות".
1 צפייה בגלריה
חאבייר חררדו מיליי נשיא ארגנטינה ויצחק הרצוג נשיא המדינה בביקור בקיבוץ ניר עוז
חאבייר חררדו מיליי נשיא ארגנטינה ויצחק הרצוג נשיא המדינה בביקור בקיבוץ ניר עוז
נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בביקורו בקיבוץ ניר עוז
(צילום: תומר שונם הלוי)
כבר בחודש נובמבר, זמן לא רב לאחר שנבחר לנשיאות, התראיין מיליי בעיתון חסידות חב"ד, "כפר חב"ד", ודיבר על העם היהודי באהדה רבה: "לפי מה שלמדתי וקראתי על ההיסטוריה של עם ישראל ועל איך שהעם הזה שרד את כל האיומים, הפוגרומים, ההתקפות והרדיפות במשך כל שנות קיומו – אני בטוח ואין לי שום צל של ספק שכך יהיה גם עתה ואתם תנצחו בסוף. המסר שלי הוא שתמשיכו להאמין ולבטוח בהשם, להיות חזקים, איתנים ומאוחדים, ובסוף כל העולם ייווכח באמת הנצחית שעם ישראל חי וקיים".