ברחבי העולם היהודי ציינו בשבוע שעבר 30 שנה לפטירתו של הרב מנחם מנדל שניאורסון, הרבי מלובביץ'', האדמו"ר האחרון של חסידות חב"ד ואחת הדמויות המשפיעות על היהדות ב-100 השנים האחרונות.
אך לא רק חסידיו וכן לא רק יהודים ציינו את התאריך. ביום האזכרה שחל ביום שלישי בשבוע שעבר השיק השירות הבולאי של אוקראינה בול מיוחד לכבודו של הרבי, שנולד באוקראינה, וכהוקרה לתנועת חב"ד ולפעילותה במדינה.
2 צפייה בגלריה
הבול לזכר הרבי מלובביץ'
הבול לזכר הרבי מלובביץ'
הבול לזכר הרבי מלובביץ'
(צילום: דוברות הקהילה היהודית JCC חב"ד בקייב)
הפעילות להשקת הבול החלה עוד טרום מגפת הקורונה, אך נדחתה בעקבות המגפה, שמיד לאחריה פרצה המלחמה באוקראינה. בשנתיים האחרונות, מרבית הבולים החדשים באוקראינה עוסקים בנושאי מלחמה וצבא. הבול לכבודו של הרבי מלובביץ', חריג במיוחד בנוף הבולים החדשים במדינה השקועה במלחמה ארוכה.
בהתייעצות עם רבני חב"ד, הבול מציג את בניין 770 המפורסם בשכונת קראון הייטס בברוקלין ניו יורק, כאשר במקום חלונות הבניין מופיעים ספרי אדמו"רים חב"ד לאורך הדורות. הבניין שבו גר הרב המנוח הפך לסמל. המקום עצמו מהווה עלייה לרגל ומקום תפילה עבור רבים, והמוני תלמידי ישיבות של חב"ד מגיעים לבית המדרש שבמקום וקובעים בו את לימודם למשך שנה.
2 צפייה בגלריה
הבול לזכר הרבי מלובביץ'
הבול לזכר הרבי מלובביץ'
הבול לזכר הרבי מלובביץ'
(צילום: דוברות הקהילה היהודית JCC חב"ד בקייב)
מראה המבנה הינו מוכר, ואנשי חב"ד מעטרים את בתיהם וחפצים יקרי ערך באיורים ותמונות של הבית. כעת הוא יזכה גם להכרה דיפלומטית בעלת ערך רב.
רבה של קייב ושליח חב"ד בעיר, הרב יונתן מרקוביץ', שיזם את הנפקת הבול ופעל להפקתו, הודה לאנשי הדואר האוקראיני ואמר כי "אני שומע גם מאזרחים אוקראינים רבים שאינם יהודים הערכה גדולה לרבי, הם רואים בו דמות מופת יהודית-אוקראינית שהגיעה לעמדת השפעה בינלאומית. אין יום מתאים וראוי יותר מאשר יום ג' תמוז לכבד את הרבי, להביע את ההוקרה לפעילות שלוחי חב"ד בכל העולם, ובפרט לפעילות שלוחי חב"ד באוקראינה".