היברו יוניון קולג', בית המדרש המרכזי לרבנות של התנועה הרפורמית בארצות הברית, הודיע הערב (יום ה') על שינוי משמעותי במדיניות ההסמכה שלו. השינוי קובע כי מעתה, תלמידים לרבנות ולחזנות במוסד יוכלו להיות נשואים לאדם שאינו יהודי או לקיים מערכת יחסים משמעותית עם אדם כזה.
בהודעה רשמית שפורסמה נכתב כי הקולג' "מבטל את האיסור על מערכות יחסים של תלמידי רבנות וחזנות. הציפיות החדשות שלנו (מהתלמידים) ממשיכות במחויבות למשפחה יהודית ולבית יהודי".
ההצהרה של היברו יוניון קולג' ב-X

מדובר בהחלטה היסטורית, שבה למעשה בית המדרש של הזרם היהודי הגדול בארה"ב מבטל את מדיניותו ארוכת השנים שלא לקבל תלמידים ותלמידות לרבנות הנמצאים במערכות יחסים עם מי שאינם יהודים.
ההחלטה התבשלה כבר זמן מה, ועל פי דיווח בסוכנות הידיעות היהודית JTA, התקיימו עליה שורה של דיונים ב-18 החודשים האחרונים. ההחלטה התקבלה על רקע שינוי המדיניות של בתי מדרש יהודיים ליברליים אחרים, בהם המתחרה המשמעותי של HUC, ההיברו קולג' מבוסטון, שהחליט בשנה שעברה גם הוא לבטל את המדיניות המונעת מתלמידי רבנות יהודים להינשא ללא-יהודים.
1 צפייה בגלריה
הכניסה להיברו יוניון קולג' בניו יורק
הכניסה להיברו יוניון קולג' בניו יורק
הכניסה להיברו יוניון קולג' בניו יורק
(צילום: Alexandre Tziripouloff / Shutterstock.com)
על אף שחלק ניכר מהיהודים בקהילות הרפורמיות באמריקה נשואים ללא-יהודים, לאורך השנים המדיניות הבולטת של כלל הזרמים היהודיים התנגדה לנישואים של רבנים ללא-יהודים, בין השאר מתוך תפיסה של הרב או הרבה כמנהיגי קהילות, שיש חשיבות לנראות הציבורית שלהם כמי שמקיימים משפחה יהודית. מבין בתי המדרש שאינם אורתודוקסיים, בית המדרש הבולט שנותר במדיניותו שלא להסמיך את מי שנשואים בנישואים מעורבים הוא JTS – בית המדרש לרבנים באמריקה, מוסד ההסמכה של היהדות הקונסרבטיבית.
מהסניף הישראלי של היברו יוניון קולג', המכון ללימודי יהדות בירושלים, נמסר: "לצד הסרת חסם פורמלי, הארגון הודיע הערב כי הוא מעמיק ומחזק את ערכי היסוד שלו ואת דרישותיו מתלמידי הרבנות והחזנות שלו, ובהם לימודים יהודיים, מחויבות למדינת ישראל ולעולם היהודי, אתיקה וניהול בית ומשפחה יהודיים. הארגון קובע כי ערכים אלה הם אבני היסוד של הכשרת מנהיגיו הרוחניים".