הירידה החדה במספר העולים מצרפת וארצות המערב, הביאה את משרד העלייה והקליטה לצאת במהלך לעידוד אלה שהתעניינו בעבר להגיע ארצה. בימים אלה מוציא המשרד שליחים של הסוכנות היהודית בתמיכת משרד הקליטה שיגיעו לבתיהם של המתעניינים וינסו לגרום להם להניע את תהליך העלייה לישראל.
2 צפייה בגלריה
עולים מצרפת. ירידה חדה בנתונים
עולים מצרפת. ירידה חדה בנתונים
עולים מצרפת. ירידה חדה בנתונים
(צילום: מוטי קמחי)
נוסף על כך, מוקמת בימים אלה בגלובל סנטר של הסוכנות היהודית טלפנייה עם מוקדנים ייעודיים שיפנו ליהודי צרפת שהחלו תהליך עלייה למדינת ישראל בחמש שנים האחרונות וטרם השלימו אותו – כל זאת מתוך כוונת משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית להגדיל את כמות העולים מצרפת, בעקבות הירידה שמתרחשת בשנים האחרונות. לאחרונה גם פורסמו תוכניות לסטודנטים מצרפת לתוארי הנדסה וקדם רפואה ייעודים ומכוונים לצעירים מצרפת באוניברסיטת אריאל ותוכנית להשלמת לימודי המאסטר בישראל.

פוטנציאל עלייה גדול מצרפת

על פי נתוני משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, מתחילת ינואר ועד סוף יולי עלו כ-700 עולים מצרפת, ירידה של 60% לעומת אשתקד. במשרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית מעריכים שפוטנציאל העלייה מצרפת גדול בהרבה. על פי מחקרים שנערכו בעבר בקרב הקהילה, אחוזים רבים מתוך חצי מיליון היהודים בצרפת שקלו או שוקלים לעלות לארץ בשלב כלשהו בחייהם. עוד עולה מהנתונים כי כ-8,000 איש מצרפת פתחו תיקי עלייה בסוכנות היהודית בין 2019 לסוף שנת 2022 ולא המשיכו בתהליך העלייה לישראל, ולכן הם בעלי פוטנציאל לעלייה. המספר הזה כולל גם אנשים רבים שהתעניינו בעלייה בשנת 2021 על רקע משבר הקורונה.
2 צפייה בגלריה
 אלמוג וסופר עם עולים מצרפת
 אלמוג וסופר עם עולים מצרפת
אלמוג וסופר עם עולים מצרפת
(צילום: משרד העלייה והקליטה)
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "הירידה בכמות העולים מצרפת בפרט ומדינות המערב בכלל מחייבת אותנו לצאת מהקופסה ולהשקיע רבות בעידוד עלייה ובהנגשתה לעולים במדינות אלו. אנחנו חפצים מאוד בעלייתם של יהודי צרפת למדינת ישראל וסבורים שנוכל להצליח ולהגדיל את כמות העולים. כדי שנצליח לעמוד במשימה, משרד העלייה והקליטה בהנחייתי מתאים את תוכניות הקליטה לעולים ממדינות המערב".
יו"ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל' דורון אלמוג: "הסוכנות היהודית פועלת כל העת לעידוד עלייה מכל מדינות העולם, ובעת הזאת גם מצרפת. אנו עושים כל מאמץ יחד עם שותפינו במשרד העלייה והקליטה כדי למצוא פתרונות יעילים, חדשניים ורלוונטיים למציאות המשתנה, במטרה לאפשר עלייה מוצלחת וקלה ככל האפשר. העולים החדשים מחזקים את מדינת ישראל ומהווים נדבך חשוב מאוד בבניינה ובעוצמתה".