אורח כבוד באירוע של חב"ד: נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי הגיע בחשאי לאירוע מרכזי של חב"ד במדינה, שנערך לציון 30 שנה לפטירתו של הרבי מלובביץ'. מיליי ישב לבקשתו בפינה צדדית בקומה העליונה של האודיטוריום בבואנוס איירס, כדי שלא למשוך את תשומת הלב של אלפי המשתתפים באירוע. את האירוע ארגן שליח חב"ד הראשי הרב צבי גרינבלאט.
2 צפייה בגלריה
מיליי ביציע של האודיטוריום
מיליי ביציע של האודיטוריום
מיליי (מימין) ביציע של האודיטוריום
שליח חב"ד בבואנוס איירס, הרב חיים אוירכמן, שעמד בקשר עם נשיא ארגנטינה לקראת בואו לאירוע, סיפר שזו הייתה בקשתו האישית להגיע למקום. הרב הסביר כי הנשיא העדיף שגדולתו ואישיותו של הרבי מלובביץ' יהיו במרכז האירוע, והוא ישב בצד כאחד האדם – וישמע דברי תורה ומנגינות.
בתחילת האירוע הקריא שגריר ישראל בארגנטינה, אייל סלע, פרק תהילים לזכות החטופים והחיילים, ורב קהילת אמיה, הרב אליהו המרה, הקריא פרק תהילים לזכות יהודי ארגנטינה. את הנאום המרכזי נשא שליח חב"ד במונטריאול, הרב משה ניו.
2 צפייה בגלריה
מיליי. ביקש שלא למשוך תשומת לב
מיליי. ביקש שלא למשוך תשומת לב
מיליי באירוע. ביקש שלא למשוך תשומת לב
מיליי קשור באופן אישי לחסידות חב"ד וביקר בקברו של הרבי מלובביץ' מספר פעמים בשנים האחרונות. לביטאון החסידות הוא סיפר בעבר: "האמת היא שלא זכיתי להכיר את הרבי באופן אישי, אבל רק בשנה האחרונה זכיתי לבקר כבר פעמיים באוהל של הרבי. ביקשתי שם את ברכתו הקדושה שאזכה להיבחר לנשיא ארגנטינה והברכה הזו התממשה".
הוא אמר אז כי ברצונו "לנסוע שוב בקרוב לאוהל של הרבי כדי להודות לו על הברכות שהתקיימו במילואן ולבקש את ברכתו להצלחה רבה במילוי תפקידי בתור נשיא ארגנטינה בפועל" – ואכן עשה זאת בהמשך.