שאול ופורטונה (טונה) ג'נודי, ראש הקהילה היהודית באנטקיה ואשתו, אותרו ללא רוח חיים בידי משלחת חילוץ ישראלית, בין הריסות בניין שקרס בעקבות רעידות האדמה בטורקיה – כך הודיע היום (ה') ארגון זק"א. גופותיהם של בני הזוג חולצו מבין ההריסות.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בהודעת היחידה הבינלאומית של זק"א נמסר כי לאחר שלושה ימים של מאמצים וניסיונות להגיע לאזור בדרכים מורכבות, אמש בשעות הלילה הגיע לאנטקיה שבטורקיה צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א. צוות החילוץ הגיע להריסות הבניין שבו התגוררו ראש הקהילה היהודית ורעייתו, שהוגדרו כנעדרים מרגע הקריסה. המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים.
"ארגון זק"א עומד בקשר רציף עם בני משפחת ג'נודי ומלווה אותם מרגע קבלת הדיווח במוקד", נמסר בהודעה. "בשלב זה ממשיכים מתנדבי המשלחת הישראלית בטורקיה במאמצים לאיתור סימני חיים וחילוץ אזרחים נוספים מתוך ההריסות".
2 צפייה בגלריה
שאול ופורטונה ג'נודי
שאול ופורטונה ג'נודי
פורטונה ושאול ג'נודי ז"ל
מאז רעידת האדמה החזקה ביום שני לפנות בוקר, שגבתה את חייהם של אלפים רבים בטורקיה ובסוריה, לא נוצר קשר עם בני הזוג ג'נודי. ההערכות היו שהם נמצאים מתחת להריסות הבניין שבו הם שהו בזמן האסון. אחיו של שאול, עזרא ג'נודי, הגיע לאזור ודיווח שהוא שומע קולות של אנשים מתחת להריסות הבניין.
יוסי ג'נודי, בן דודו של שאול, הגיב על החדשות המרות: "זו בשורה קשה מאוד. עצוב מאוד. בן דוד שלי שלח לי תמונות משם, מהחיפושים. קיבלתי את הבשורה שמצאו את הגופה של אשתו של שאול, והם לא היו זה לצד זה. אחרי עוד חיפושים מצאו גם את שאול".
"יש הקלה במידה מסוימת", אמר ג'נודי בעצב, "לפחות יהיה לנו קבר שבו נוכל לקבור אותם ומקום לבקר אותם. היה יכול להיות הרבה יותר גרוע, כי אתמול כבר הודיעו שיפסיקו את החיפושים ויעשו קבר אחים. אז זו הנחמה. לאיש הזה היו הרבה זכויות, הוא אירח יהודים רבים ומגיע לו להיקבר בארץ. אנסה לשכנע את המשפחה שיביאו אותם לקבורה בישראל, כי יש לו פה משפחה. שיהיו פה לידינו. אנחנו כאן, כעם שסוע, צריכים ללמוד כמה אנחנו זקוקים אחד לשני".
2 צפייה בגלריה
אנטקיה טורקיה
אנטקיה טורקיה
הרס בעיר אנטקיה בעקבות רעידת האדמה
(צילום: AP)
אחיו של שאול, עזרא, קרא אתמול: "אח שלי נמצא מתחת להריסות, שומעים משם קולות, ואנחנו זקוקים לעזרה". בן דודו, יוסי, סיפר בריאיון לאולפן ynet כי "עזרא מתחנן ומבקש עזרה, בבכי: 'תעזרו לנו להוציא את אחי, חי או מת, להביא אותו לקבורה מכובדת'. זה מה שהוא מבקש מאיתנו". לבסוף, כאמור, צוות החילוץ הישראלי הגיע לשם ואיתר את הגופות.
בן הדוד סיפר שלפני מגפת הקורונה, שאול ביקר בארץ ונפגש איתו. "הוא בן אדם חביב מאוד, הם אנשים פשוטים", העיד. "הם בסביבות גיל 70 פלוס, לא צעירים, ויש שם קור אימים. אני לא יכול לתאר לעצמי איך זה להיות מתחת להריסות בגיל הזה, בלי לזוז".