בעקבות הסערה שעורר המאמר בעיתון "המודיע", שבו נכתב כי "תושבי עוטף עזה צריכים לקיים מעמד חזרה בתשובה על אחריותם לטבח שספגו בבוקר 7 באוקטובר", פורסם הבוקר (יום ג') מאמר מערכת המבהיר ומתנער, במרומז, מהטור שכתב מנחם קלוגמן.
במאמר, שפורסם הבוקר תחת הכותרת "תקוות עתיד מתוך כאב מחלחל", נכתב בין השאר: "הרבה כאב, צער ויגון, דאגה וחרדה, מצויים בארץ בכל חלקיה, בדרום שם טבחו כמעט לפני שנה רוצחי חמאס למעלה מ-1,200 יהודים הי"ד. תושבי ערי הדרום, תושבי קיבוצי העוטף ועמם גם רבים אחרים. הם פצעו, חטפו מאות בני אדם – וכל מעלליהם אלו מסיבה אחת בלבד: הם ראו בהם יהודים וביהודים כיהודים הם רצו לפגוע בהם. מה שמוגדר כ'קונספציה' מנע אולי היערכות שונה, אבל את הפשע הנורא ביצעו מרצחי חמאס הארורים, הם ולא אחד זולתם".
2 צפייה בגלריה
המאמר בעיתון "המודיע"
המאמר בעיתון "המודיע"
המאמר שעורר סערה בעיתון "המודיע"
בהמשך נכתב על החרדה של הורי החטופים המחכים לילדיהם, והובעה תקווה כי ישובו מהרה לבתיהם: "קשה לעמוד בסוד נפשן של אפופי הצער והכאב, אלו שידעו שכול, אלו שמתייסרים עם יקירהם המנסים להחלים מפצעיהם או אלו שלבם יוצא מדאגה לגורל יקיריו, הנמצאים בשביו האכזרי של חמאס. יחזקם ויאמצם הבורא יתברך".
הטור פורסם הבוקר לאחר שאתמול התחוללה סערה בעקבות טור של הכותב מנחם קלוגמן, ששמו אף מופיע ברשימת "יהדות התורה" לכנסת במקום 107. תחת הכותרת "הפרדה לקיבוצי שמאל", נכתב כי "תושבי עוטף עזה צריכים לקיים מעמד חזרה בתשובה על אחריותם לטבח שספגו בבוקר 7 באוקטובר".
2 צפייה בגלריה
המחבל במתקפת טרור באזור מסיבת הטבע ברעים והאמל"ח של חמאס שנמצא בעוטף עזה
המחבל במתקפת טרור באזור מסיבת הטבע ברעים והאמל"ח של חמאס שנמצא בעוטף עזה
אחד המחבלים שהשתתף בטבח ב-7 באוקטובר
עוד כתב קלוגמן: "ראוי הדבר שאנשי הקיבוצים של עוטף עזה, הנושאים באחריות כבדה לאסון שהתרחש בחג שמחת תורה, לא יהיו שותפים בעצרת הזיכרון הממלכתית עליה החליטה הממשלה, כי חלקם באסון המחריד יש בו כדי שיקיימו עצרת נפרדת המיועדת לעצמם, לא לשם זיכרון אלא לבקש סליחה ומחילה על חלקם באסון, וקבלה לשנות את אורחות חייהם – אך הבטחה שהם מתנתקים מהקונספציה שדבקו בה עד כה, שהיא אבי אבות של האסון. נכון הדבר שביום השנה לאסון יתייחדו עם עצמם, יפשפשו במעשיהם וגם יבקשו סליחה".
הטור עורר סערה, והגיע גם לכנסת. ח"כ נאור שירי הקריא את הטור בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, ואמר ליושב הראש ח"כ משה גפני כי "זה פשוט לא נורמלי, באיזו מדינה אנחנו חיים, זה שובר כל שיא וזה בזיון". ח"כ נעמה לזימי הוסיפה: "ועוד זורקים לנו הערות על אנטישמיות".