אנדרו טקיסטוב, בן 18 מניו ג'רזי, הואשם כי תכנן לפגוע בין היתר בבית כנסת. כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו שהנאשם אמר כי "חלומו האולטימטיבי היה לתקוף בית כנסת באמצעות רקטה בסגנון חמאס".
טקיסטוב, שהיה בדרכו לאוקראינה כדי להצטרף ליחידת מתנדבים שתילחם נגד רוסיה, נעצר בגין תכנון לתקוף תחנת חשמל בארה"ב. במשרד המשפטים האמריקני אמרו כי הוא תכנן לבצע את המעשים כדי לקדם את דעותיו על עליונות הלבנים.
1 צפייה בגלריה
שוטר ליד בית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג פנסילבניה
שוטר ליד בית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג פנסילבניה
שוטר ליד בית כנסת בפנסילבניה, שבו אירע פיגוע ב-2018
(צילום: AFP)
הרשויות מסרו כי טקיסטוב החל לדבר בינואר האחרון עם סוכן סמוי. בשיחות בין השניים הנאשם דן בתוכנית לתקוף תחנת כוח. טקיסטוב והסוכן נסעו יחד לשתי תחנות בצפון ברונסוויק ובניו ברונסוויק, ניו ג'רזי. הנאשם סיפק מידע כיצד לבנות בקבוקי תבערה, איזה סוג בגדים ללבוש והיכן לחנות כדי להימנע מזיהוי.
ב-5 ביולי, במהלך אחת מהפגישות שלו עם הסוכן הסמוי, הנאשם הנחה אותו לצלם כמה תמונות של תחנות המשנה החשמליות, כדי שטקיסטוב יוכל לשלוח אותן לחברו הרוסי, לקבלת עצות נוספות כיצד לחבל בתחנות בצורה הטובה ביותר. הנאשם גם דן באסטרטגיות שונות לפיגועי טרור, כולל התקפות רקטות ושימוש בחומרי נפץ נגד בתי כנסת, והביע רצון לבצע פיגועים שיאיימו על ממשלת ארה"ב.
התובע של ניו ג'רזי, פיליפ סלינגר, אמר כי טקיסטוב החזיק בדעות של עליונות לבנה בשיחותיו עם הסוכן הסמוי, ובפוסטים שלו עודד אלימות נגד קהילות שחורות ויהודיות, שיבח מבצעי טבח המוני, כמו הפיגוע בבית הכנסת בפנסילבניה ב-2018, ודן "בגרימת מוות והרס בקנה מידה גדול".
"לא נסבול את האיומים הטרוריסטיים האלה לכאורה, ובעבודה עם השותפים שלנו, נהיה תמיד מוכנים לעקור ולמצות את הדין עם כל מי שינסה לבצע את המעשים האלה", אמר התובע.