הרב שמואל אליהו מתייחס למצב הביטחוני ולפיגועים האחרונים

הרב שמואל אליהו, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, קורא לבעלי עסקים להוציא לחופשה עובדים ערבים בימי חודש הרמדאן, וקושר ביניהם לבין הפיגועים האחרונים. אליהו, הנושא בתפקיד ממלכתי, פרסם סרטון בעקבות הירצחם של שישה ישראלים בחדרה ובבאר שבע שבו ביקר בחריפות את צמרת המשטרה. בין השאר, עודד הרב את השוטרים בשטח לחתור למגע מהיר יותר עם מחבלים, כשהוא רומז שיש לעשות זאת אף בניגוד לפקודות.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, פנה לעוקביו ברשתות החברתיות בסדרה של אמירות קיצוניות: "אנחנו נמצאים עכשיו לפני הרמדאן. ערביי ישראל – השתגע להם השכל". הוא הדגיש כי כוונתו איננה לכל האזרחים הערבים, אלא רק לחלקם, אך לדבריו די בכך כדי להפנים ש"אנחנו חייבים להיות הכי נחושים שבעולם". כאן המליץ על מעין ענישה קולקטיבית: "יש לך עובד ערבי? שלח אותו לחופש ברמדאן. שינוח קצת, שיירגע".
קראו עוד בערוץ היהדות:
הרב אליהו טוען כי "הרפיסות של משטרת ישראל בפרוץ 'שומר החומות'", כדבריו, שבו היא תפקדה "כמו משטרת מנדט" – היא שגרמה לטרוריסטים להרים כעת ראש. "היא עומדת מן הצד ורואה איך שורפים בתי כנסת ובתים, איך עושים לינץ'", טען הרב. "היא לא מתערבת, ואם היא מתערבת – היא תופסת את היהודים. כך היה גם בבאר שבע". לדבריו, "המשטרה תפקדה ב'שומר החומות' לא באפס אלא במינוס – וזו התוצאה".

"יש לכם אקדח? שימו אותו בכיס"

את האצבע המאשימה מפנה הרב של צפת אל מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, שלטענתו "שבוי בתפיסות מוזרות של ארגוני שמאל ששטפו לו את המוח", ואף אל הדרג המדיני המנחה אותו. על השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר הרב אליהו – "ה' ירחם, לא יודע מאיפה הוא בא לנו", ולשוטרים קרא "לא לשמוע למפכ"ל המסכן הזה".
1 צפייה בגלריה
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו
(צילום: עמנואל מימון)
"תפקידכם להציל חיים", ביקש הרב להזכיר. "אתם צריכים להיות נחושים לנטרל כל מפגע לפני שהוא מתחיל בכלל. 72 כדורים לפחות, שיגיע ל-72 מדורי גיהינום. שלא יצא ספק חי מהפיגוע". הוא הוסיף, ברמיזה לנוהל שאינו עומד במסגרת הפקודות והחוק: "בתחקיר תגידו את המילים הנכונות. אתם מספיק חכמים, אין מה לעשות".
הרב אליהו פנה גם לאזרחים, ואמר: "יש לכם אקדח? שימו אותו בכיס. עדיף להשתמש בו ולשלם לעורך דין, מאשר לשלם על חלקת קבר. אין לנו ברירה, חייבים לקום ולהציל את החיים שלנו. אם לא נהיה נחושים – ה' ירחם מה שיקרה. חייבים לקום ולעמוד על נפשנו".