דוח חדש של הליגה נגד השמצה מצביע על עלייה משמעותית בפעילות האנטי-ישראלית בקמפוסים בארצות הברית, המאופיינת בתמיכה בטרור ובתקריות נגד סטודנטים יהודים. החוקרים מדווחים גם על עלייה חדה במקרי ונדליזם, הטרדה ותקיפה במהלך השנה האחרונה.
פריצת שוטרים לאוניברסיטת קולומביה

עשרת הקמפוסים עם המספר הגבוה ביותר של תקריות מדווחות הם: אוניברסיטת קולומביה (52), אוניברסיטת מישיגן, אן ארבור (38), אוניברסיטת הרווארד (36), אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי (36), אוניברסיטת קליפורניה, UCLA – לוס אנג'לס (35), אוניברסיטת ראטגרס, ניו ברנזוויק (33), אוניברסיטת סטנפורד (30), אוניברסיטת קורנל (27), אוניברסיטת וושינגטון (26) ואוניברסיטת צפון קרוליינה, צ'אפל היל (25).
מהנתונים עולה כי נרשמו 2,087 תקריות אנטי-ישראליות בין 1 ביוני 2023 ל-31 במאי 2024. האירועים כוללים תקיפות, ונדליזם, הטרדה, הפגנות והחלטות למשיכת השקעות. מדובר על זינוק חד של 477 אחוזים באותן קטגוריות, לעומת שנת הלימודים הקודמת.
1 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים תומכי חמאס מול שוטרים ליד אוניברסיטת קולומביה
מפגינים פרו פלסטינים תומכי חמאס מול שוטרים ליד אוניברסיטת קולומביה
המאהל הפרו-פלסטיני באוניברסיטת קולומביה
(צילום: Stephanie Keith / Getty Images)
הדוח השנתי על הקמפוסים, של המרכז לחקר הקיצוניות של הליגה נגד השמצה, זיהה מספר שיא של תקריות אנטי-ישראליות, כולל 28 תקיפות פיזיות.
הליגה נגד השמצה תיעדה גם 1,418 מחאות ופעולות (כולל הקמת מאהלים), 360 מקרים של הטרדה מילולית או כתובה, 201 מקרים של ונדליזם, ו-80 הצעות החלטה של תנועת ה-BDS (71 אושרו ורק תשע נדחו).