חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס פרסמו הערב (יום ד') הודעה דרמטית לתלמידי הישיבות מהציבור הספרדי, לפיה בשום אופן אין להתייצב בלשכות הגיוס. עד כה מדובר היה בהוראה של רבנים שהתאגדו באופן עצמאי, אך עיתון "הדרך" מפרסם הערב החלטה רשמית שהוציאו חברי המועצה לפיה אין להיענות לצווי הגיוס ולא להגיע ללשכות.
על פי כתבה שפורסמה בשער עיתון "הדרך", הרבנים "הורו נחרצות, כי נכון לכעת, כשטרם הוסדר חוק חדש המסדיר את מעמד בני הישיבות, אין להיענות לשום צו גיוס או זימון ואף לא לצו ראשון, ועל כן אין להתייצב כלל בלשכות הגיוס".
1 צפייה בגלריה
ראשי הישיבות הספרדים, וחלק מחברי מועצת חכמי התורה, מתכנסים לדון בנושא חוק הגיוס
ראשי הישיבות הספרדים, וחלק מחברי מועצת חכמי התורה, מתכנסים לדון בנושא חוק הגיוס
ראשי הישיבות הספרדים, וחלק מחברי מועצת חכמי התורה, מתכנסים לדון בנושא חוק הגיוס
הרבנים אמרו כי "בדברי קודשם חידדו רבותינו, כי לדאבון לב בעת הזו התעצמה המלחמה נגד ה', כשיש גורמים, בהובלת הבג"ץ והפקידות המשפטית, הפועלים לפגוע בעולם התורה ולהצר את רגליהם של בני התורה, ועל כן מוטל עלינו כעת לעמוד איתנים כחומה בצורה, ולהבהיר קבל עם ועולם כי אין שום כוח בעולם שיצליח חלילה לנתק את בני התורה מתלמודם".
חברי המועצה הנם הרב משה מאיה, הרב שלמה מחפוד, הרב שלמה בן שמעון, הרב אברהם סלים, הרב שמואל בצלאל, הרב דוד יוסף והרב ראובן אלבז. במכתבם הם הדגישו "את ההכרח בגיבוש חזית אחידה של כלל ציבור היראים ועולם התורה והישיבות, כאיש אחד בלב אחד, שרק כך ניתן לעמוד כנגד כל הגזירות והרדיפות".
רק אתמול נחשפה ב-ynet הקלטה של הרב הראשי לשעבר, הרב יצחק יוסף, שאומר דברים דומים. בכנס שהתקיים השבוע בירושלים, אמר הרב יוסף: "מי שמקבל צו גיוס, יקרע את הצו, לא ילך". הרב יוסף, שסיים את תפקידו כרב הראשי לישראלי בסוף החודש שעבר, עשוי להיות בקרוב ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס - כך על פי הערכות.
הרב יצחק יוסף על חוק הגיוס

בסרטון, שהגיע לידי ynet, סיפר הרב יוסף כי ביקר חיילים פצועים וגם סייר בבסיס צאלים, שם פגש חיילים מאמינים, שחלקם אינם דתיים. "כל הכבוד לצבא שהם עושים השתדלות, אנחנו מעריכים מה שהם עושים", הוא אמר. "אבל בלי תורה - לאן היינו מגיעים? במקום שייתנו יותר תקציבים לישיבות, שולחים צווי גיוס".
בשלב זה הוא אמר כי אין להתגייס לצה"ל: "אני אומר – מי שמקבל צו גיוס, יקרע את צו גיוס, לא ילך. הוא בתורה. הוא חייל בצבא השם. לא יפחד מהם. בוודאי שהוא לא ישמע להם. אם ייקחו אותו לבית סוהר – יבוא איתו ראש הישיבה. חבל שלא מבינים את הדברים האלה. התורה מגינה עלינו בכל הדורות. איך עם ישראל שרד 2,000 שנה בגלות? שרדנו רק על ידי התורה. לא הייתה מדינה ולא היה שום דבר. איך שרדנו? על ידי התורה הקדושה. הם לא מבינים את הדברים האלה".
בעקבות הפרסום ב-ynet, נשלח מכתב תלונה של עמותת "חדו"ש – לחופש דת ושוויון" הטוען כי הרב הראשי לשעבר ביצע עבירות פליליות של המרדה ושידול לעבירה על חוק שירות ביטחון, וקורא לגורמי אכיפת החוק לפתוח בחקירה נגדו. ח"כ חילי טרופר הגיב על נאום הרב יוסף: "יש בדברים ביזוי של החיילות, הקצינים והלוחמים הגיבורים"