חלק מהכניסות לכותל המערבי נסגרו עקב מחסור במאבטחים

כמה ימים לפני יום ירושלים ומצעד הדגלים שצפוי להגיע לכותל – ל-ynet נודע כי שתיים מתוך ארבע הכניסות לכותל המערבי סגורות, בשל מה שמוגדר כ"מחסור בכוח אדם". המשמעות במקרה של אירוע ביטחוני, למותר לציין, עלולה להיות הרת אסון. עוד נודע ל-ynet כי גורמים בקרן למורשת הכותל המערבי פנו כבר לפני ימים אחדים למנכ"ל המשרד לביטחון פנים בבקשת עזרה בנושא, אך עד כה לא נמצא פתרון.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מתפללים ומבקרים רבים שהגיעו אמש (יום ג') לרחבת הכותל המערבי, נדהמו לגלות כי מחצית הכניסות למקום סגורות. מבקרים שהגיעו מכיוון השוק נתקלו בחסימה בכניסה מרחוב הגיא וכן בכניסה ממדרגות הרובע היהודי, שמהן ניתן כעת רק לצאת מהכותל – אך לא להיכנס.
הכניסות שנותרו פתוחות הן הכניסה הראשית מכיוון שער האשפות, והכניסה מכיוון השוק ושער יפו. במשמרת נמצאים רק מאבטחים, כולל אחראי משמרת – כאשר במשמרת לילה מינימלית, שלא לדבר על "עונת השיא", אמורים להיות באתר לפחות 13 מאבטחים.

"אפילו אחראי המשמרת נמצא בעמדה"

גורמים בכותל מדווחים על מחסור חמור בכוח אדם בשל העבודה השוחקת, והמשמעות, במקרה של אירוע ביטחוני, היא קריטית. החברה שמאבטחת את הכותל המערבי היא חברת S.I.H שפועלת כחברת קבלן תחת הקרן למורשת הכותל המערבי (שהיא יחידת סמך במשרד ראש הממשלה), ובהנחיית המשטרה.
2 צפייה בגלריה
הכניסה ממדרגות הרובע היהודי לכותל המערבי סגורה
הכניסה ממדרגות הרובע היהודי לכותל המערבי סגורה
הכניסה ממדרגות הרובע היהודי לכותל המערבי סגורה
גורמים במערך האבטחה מסרו אמש ל-ynet כי "במשמרת רגילה אמורים להיות, בדרך כלל, 20 מאבטחים ביום ו-13 בלילה. בימים האחרונים החוסר מורגש ממש, כך שאפילו אחראי המשמרת נמצא בעמדה ואין מי שיחליף אותם גם כשהם צריכים לצאת להתפנות. היום זה הגיע לשיא, ונאלצנו לסגור שתי כניסות".
עוד הזהירו: "מישהו צריך להתעורר. זה מקום חשוב, רגיש ומרכז העניינים. מחסור במאבטחים פה עלול להיות מסוכן מאוד בעת אירוע ביטחוני או בטיחותי".
2 צפייה בגלריה
הכניסה ממדרגות הרובע היהודי לכותל המערבי סגורה
הכניסה ממדרגות הרובע היהודי לכותל המערבי סגורה
הכניסה ממדרגות הרובע היהודי לכותל סגורה
מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר כי "סידורי הכניסה והאבטחה לכותל המערבי הם באחריות משטרת ישראל".
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת לדרישת השלמת כמות המאבטחים הנדרשת אל מול חברת האבטחה. נדגיש כי משטרת ישראל פרוסה במערכים מתוגברים ברחבי ירושלים, בהם מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, כדי לאבטח את הציבור ולאפשר שגרת חיים לתושבים ולאלה המגיעים לבקר בעיר".
מחברת האבטחה בחרו שלא להגיב.
ממשרד ראש הממשלה ומהמשרד לביטחון פנים טרם נמסרו תגובות.