ההתגייסות של יהודי התפוצות לטובת ישראל לא מתבטאת רק בתרומות ובמיזמים מאורגנים, אלא באה לידי ביטוי גם בפעולות של אנשים פרטיים שרק מחפשים דרך לתרום ולתת מעצמם בשעה הקשה הזאת. אחד מהם הוא יעקב אבקסיס, יהודי ממוצא צרפתי בן 91 שמתגורר בפלורידה, שלא יכול להישאר אדיש לנוכח התקפת חמאס האכזרית.
"אני רואה את החדשות בצרפתית, באנגלית ובעברית. ממש כואב לי", מספר אבקסיס. "מעולם לא ראיתי חדשות קשות כאלה על דברים שעשו לעם שלי שאני אוהב. אני רואה בטלוויזיה את כל הזוועות שהמחבלים עשו. כואב לי הלב על הילדים שנרצחו ונחטפו ועל כל האזרחים והחיילים. שירתי בצבא, וחשבתי מה אני יכול לתת לצבא ולציבור. אילו הייתי צעיר הייתי עוזב את הכול ובא לארץ כדי להתגייס, אבל היום אני אדם מבוגר".
3 צפייה בגלריה
גלגלי פרחים שנתרמו על ידי יעקב אבקסיס
גלגלי פרחים שנתרמו על ידי יעקב אבקסיס
גלגלי פרחים שתרם יעקב אבקסיס והוצבו מול הקריה בתל אביב
אבקסיס החליט לתרום זרי פרחים ענקיים, שאותם הקדיש לנרצחים ולנופלים, בין השאר ילדי עוטף עזה. אבקסיס יצר קשר עם חנות "איצטרובל פרחים" בגרנד קניון חיפה ואמר לבעלי החנות, אלעד חזות: "תעשה לי טובה, אני לא יודע את כל הסידורים. תכין פרחים לכל קבוצות הנופלים, שלא ישכחו אותם לעולם. אנשים שאיבדו את חייהם".
גלגלי הפרחים בשער הקריה

לאבקסיס הייתה בקשה נוספת. לאחר הכנסת גלגלי האבל, להעבירם אל בסיס הקריה בתל אביב, שם לדבריו "יושבים מקבלי ההחלטות, וראוי שהם יזכרו תמיד את הנופלים בבואם לקבל החלטות".

"לזכר הילדים שנרצחו"

"אנחנו ותיקים בתחום הפרחים, למרבה הצער גם בתחום הכנסת גלגלי האבל וזרי האבל, אבל הבקשה של היהודי הנפלא הזה שדיבר איתנו מפלורידה ריגשה כל אחד מהעובדים", אומר חזות. בהמשך השיחה, אמר לו אבקסיס כי ברצונו לשלוח זר פרחים לכל משפחה של נרצח. "בסופו של דבר הוא החליט וביקש שאכין 13 גלגלי אבל עם הפרחים הכי יפים והכי צבעוניים, ושאחלק את זה לקבוצות של נופלים. שעל גלגל אחד יהיה כתוב: 'לזכר הילדים שנרצחו', ועל גלגלים אחרים: 'לזכר לוחמי מג"ב שנפלו', 'לזכר נרצחי כפר עזה', וכך הלאה".
לצד גלגלי האבל, ביקש אבקסיס להניח סידור פרחים קטן בצורת לב עם הכיתוב: "אוהב אתכם, יעקב אבקסיס".
3 צפייה בגלריה
גלגלי פרחים שנתרמו על ידי יעקב אבקסיס
גלגלי פרחים שנתרמו על ידי יעקב אבקסיס
גלגל פרחים לזכר התצפיתניות שנפלו
3 צפייה בגלריה
גלגלי פרחים שנתרמו על ידי יעקב אבקסיס
גלגלי פרחים שנתרמו על ידי יעקב אבקסיס
גלגל פרחים לזכר הילדים שנרצחו
ביום חמישי הכינו בחנות את גלגלי האבל בתוספת הכיתובים שביקש אבקסיס. בשעה שלוש הגיע נהג שהסיע את גלגלי האבל אל בסיס הקריה בתל אביב, והניח אותם בשורה ארוכה על גדר הבסיס. אנשים שחלפו במקום נעצרו והביטו בפרחים ובכיתוב שעליהם. "הוא התעקש לשלם מכספו על כל הפרחים וההובלה", מציין חזות, "הוא עשה את הכול מתוך הלב שלו, מאהבה רבה לעם ישראל".