הרב בן-ציון מוצפי נגד הורדת המס על השתייה המתוקה

הפוליטיקאים החרדים הציבו את ביטול המס על המשקאות הממותקים ועל הכלים החד-פעמיים בראש רשימת הדרישות שלהם במשא ומתן הקואליציוני, אבל בהנהגה הרוחנית יש גם מי שמשמיע קולות אחרים: הרב בן-ציון מוצפי, פוסק הלכה ודרשן חשוב בציבור החרדי המזרחי, תקף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שמיהר ליישם את ההתחייבות בנושא זה, וכינה אותו "טיפש", "חמור" ו"טמבל". בהמשך הוא התנצל על הדברים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מוצפי, המזוהה עם ש"ס, התייחס לעניין בשיעור שמסר אתמול (יום ג') בבית כנסת בירושלים – אך לא הזכיר כי מפלגתו היא שדרשה זאת. "החמור הזה הולך מוריד את זה על המשקאות הממותקים", אמר, כשהוא רומז לשר הבכיר של מפלגת הציונות הדתית. "חד-פעמי – אני מבין אותך. בסדר. אז תוריד את זה. אבל דבר ראשון משקאות ממותקים על הבוקר? מה קרה?"
"אנחנו פה, המדינה שלנו, אתה יודע, היא מספר 1 בקטיעת איברים", ציין הרב. "ממה זה בא? ממחלת הסוכרת. כבר עברו את המיליון של חולי סוכרת, מה זה, למעלה מ-10% מהאוכלוסייה חולי סוכרת. וזה עוד הידועים. יש כאלה שיש להם סוכרת שקטה, שלא גילו אותה. ואחר כך מה?"
עוד הוסיף מוצפי: "מחלת הסוכרת הזאת, בר מינן, זה ממה בא? שאוכלים סוכר, שותים סוכר, שותים מתוק, אוכלים מתוק, כל דבר – מתוק, מתוק, מתוק. אז זה גם משמין וגם מביא מחלות נוראות. סוכרת זה מגפה נוראה". לציבור קרא: "צריך זהירות. שאדם ישמור בבית כמה שפחות. לשמור. חוליים – צריך לשמור. 'ונשמרת מאוד לנפשותיכם'. לכן צריך להיזהר בזה".
במהלך היום (ד') פרסם הרב מוצפי הודעת התנצלות והבהרה על דבריו נגד סמוטריץ'. "לגבי הדברים שנאמרו על ידי בשיעור בליל עשרה בטבת, שבהם העברתי ביקורת על הורדת המס על משקאות ממותקים – לצערי היו שם ביטויים לא טובים וגם פוגעניים שנאמרו מתוך 'עידנא דריתחא', ולא היו צריכים להיאמר", מסר, "הנני מתנצל בכל לב על שנאמרו, ומבקש סליחה ממי שנפגע מהם".