יחיא בן יוסף, מאחרוני היהודים שנותרו בתימן, הלך לעולמו. מי שקבר את היהודי, שלא הסכים לעזוב את ארץ הולדתו, היו שכניו המוסלמים. לבן יוסף משפחה בישראל, ובמודעת האבל נכתב כי נפטר ביום חמישי "בכפר מאדאר מצפון לצנעא שבתימן", ונטמן שם.
נפטר אחד היהודים האחרונים שחיו בתימן
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

בקבוצה בפייסבוק של יהודי תימן נכתב כי בן יוסף נקבר על ידי שכניו המוסלמים, מכיוון שלא נותר מי שיקבור אותו בתימן. לקבוצה הועלו מספר סרטונים מהקבורה עצמה: "במעשה מרגש ביותר של אחדות וכבוד, הקהילה המוסלמית המקומית בתימן כיבדה וקברה את אחד מששת היהודים האחרונים שנותרו במדינה".
עוד נכתב בפוסט: "כיום אין מספיק יהודים בתימן כדי לבצע את טקס הקבורה או לומר קדיש, ולכן שכניו התנדבו להבטיח שהיהודי יקבל פרידה מכובדת. הרגע החזק הזה מדגיש את כוח האנושות והחמלה שעדיין קיים במעט מקומות בעולם, שעוברים על גבולות דתיים, במיוחד בזמנים מאתגרים אלו".
1 צפייה בגלריה
יחיא בן יוסף ז"ל
יחיא בן יוסף ז"ל
יחיא בן יוסף ז"ל
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
באתר בתימן נכתב כי "עשרות אזרחים התאבלו ליד גופתו של אחרון יהודי תימן, יחיא בן יוסף, שמת אחרי שנדבק במגפה". לפי הפרסום הוא היה בן יותר מ-100 במותו, ובמשך שנים רבות דחה הצעות רבות לעבור לישראל, למרות ההטרדות שספג מהחות'ים בתימן, בגלל הדבקות שלו בזהות היהודית.