לאחר חודשים שבהם הוא סובל מאנטישמיות מצד תלמידים – ללא תגובה הולמת של המוסד החינוכי – איתן כהן הגיע לבית הספר בטורונטו שבו הוא לומד בליווי של מאות חברי הקהילה היהודית.
(צילום: ליאור שרון)

בריאיון ל-ynet סיפר איתן על ההתנכלויות שמהן הוא סובל בבית הספר, מצד תלמידים מוסלמים: "זה התחיל בתחילת השנה, אבל זה עלה מאוד מאז 7 באוקטובר. בהתחלה זה היה סתם קללות ומילים, מילים פוגעות, כמו 'אנחנו נעשה לכם מה שחמאס עשו לכם', 'צריך לסיים את העבודה של היטלר', מילים מהסגנון הזה. ואז הם עברו למשהו יותר פיזי, למכות, ומשם זה הגיע עכשיו לאבנים".
אימו של הנער, עדי, סיפרה כי למרות העובדה שהיא ובעלה פנו להנהלת בית הספר, במטרה להפסיק את ההתנכלויות על רקע אנטישמי, לא נעשה דבר. "היו פניות רבות למנהלת, לסגנית המנהלת, לאחראי הביטחון של בית הספר – ובסופו של דבר שום דבר לא השתנה", אמרה האם. "בית הספר עשה כל שביכולתו להפחית מחומרת האירועים, למסמס אותם".
עדי אמרה כי ההתנכלויות לבנה רק גברו: "רצינו לתת אפשרות לבית לספר להתמודד עם המעשים וראינו שזה לא הולך. ראינו שהאירועים מחמירים, עד שביום חמישי זה הגיע למה שאני מקווה מאוד שהוא השיא, ושהמצב לא יחריף מעבר לכך. דיברתי איתם שוב והם אמרו 'מה את רוצה שאנחנו נעשה?'". האב משה הוסיף כי ביום חמישי נזרקו אבנים על בנו, אך בית הספר לא התערב. "המנהלת אמרה שהיא הייתה עסוקה ולא היה לה זמן לתשאל את התלמיד", ציין האב.
עדי הוסיפה: "הרעיון הראשוני היה מפגן תמיכה, שבו נלווה את איתן לבית ספר, כדי להראות שהקהילה פה תומכת ואנחנו לא ניתן לדברים האלה לקרות. אם בית הספר לא שומר עליו, אנחנו נדאג שהוא ירגיש בטוח ומוגן". האם סיפרה כי פורסמה מודעה ברשתות החברתיות ורבים נענו לקריאה ללוות את איתן לבית הספר.
1 צפייה בגלריה
מלווים את הילדים לבית הספר
מלווים את הילדים לבית הספר
מלווים את הילדים לבית הספר
(צילום: לארי מאהר, מתוך X)
על ההרגשה לבוא לבית הספר מלווה ב-300 תומכים, סיפר איתן: "הרגשתי הרבה יותר בטוח ממה שהרגשתי אי פעם בבית הספר. אני מרגיש שאולי יש עכשיו סיכוי לעזור לתלמידים יהודים אחרים בבית הספר". הוא הוסיף כי רבים מתלמידי בית הספר הם יהודים, וגם הם סובלים מאנטישמיות מצד תלמידים אחרים. "התלמידים היהודים בבית הספר אמרו לי 'כל הכבוד'. הם בדקו אם אני בסדר ועדכנו את ההורים שלי".
איתן אמר כי הוא מקווה שבעקבות גילוי התמיכה של הקהילה היהודית, ההתנכלויות מצד תלמידים אחרים ייפסקו. "אני מאוד מקווה להישאר. ראיתי שיש עוד ארבעה תלמידים יהודים עם כיפה שרוצים ללמוד בבית הספר בשנה הבאה", הוא אמר. "עכשיו בבית הספר ילדים מפחדים ללכת עם כיפות".
עדי אמרה כי לאחר שהיא ובעלה יסיימו את עבודתם, הם יחזרו לישראל: "באנו לפה לצורך עבודה, לצורך המשך התקדמות מקצועית. היו לי הצעות להישאר פה, סירבתי להן. המקום שלנו הוא בארץ. ליהודים מסוכן בכל העולם. אם כבר מסוכן, אנחנו מעדיפים להיות בארץ, להילחם על מה ששלנו". משה הוסיף: "באנו לתוכנית של שנתיים. יש לנו כבר כרטיסי טיסה לארץ בקיץ, אנחנו לא נשארים פה".