תיעוד מהריסות הבניין באנטקיה: רק מתנדבים ספורים בשטח
(צילום: עזרא ג'נודי)

בני משפחתם של ראש הקהילה היהודית בעיר אנטקיה ואשתו, שאול ופורטונה ג'נודי, ממשיכים להיות מודאגים בנוגע לגורלם. מאז רעידות האדמה בטורקיה לא נוצר קשר עם בני הזוג, ועדיין לא ברור מה מצבם. אחיו של שאול, עזרא ג'נודי, הגיע לאזור הבניין שבו על פי ההערכות הם שהו בזמן האסון. הבניין רב הקומות קרס, וההערכה היא שהם נמצאים תחת ההריסות.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אח שלי נמצא מתחת להריסות, שומעים משם קולות, ואנחנו זקוקים לעזרה", קרא הבוקר (יום ד') עזרא ג'נודי. "אנחנו זועקים לעזרה ואף אחד לא עוזר, למה לא שולחים עזרה?" בן דודו, יוסי ג'נודי, סיפר בריאיון לאולפן ynet כי "עזרא מתחנן ומבקש עזרה, בבכי: 'תעזרו לנו להוציא את אחי, חי או מת, להביא אותו לקבורה מכובדת'. זה מה שהוא מבקש מאיתנו".

"עזרא שלח לי באחת בלילה הודעה קולית שלפיה שומעים קולות שבאים מתחת להריסות", סיפר הבוקר יוסי, בן דודו של שאול, בשיחה עם שרון כידון ובר שם אור ב-ynet radio. "אומרים ביהדות ש'עניי עירך קודמים'. לא שאני חס וחלילה מזלזל בחיי אדם, אבל כשאנחנו שולחים משלחות מהמדינה לאזור האסון, צריך קודם כול לקחת בחשבון שיש יהודים. כל רגע, כל שנייה קובעת".
בני משפחתו של ראש הקהילה היהודית: תעזרו לנו להוציא אותו, חי או מת
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
שאול ג'נודי, ראש הקהילה באנטקיה, נעדר - וקיים חשש כבד לחייו
שאול ג'נודי, ראש הקהילה באנטקיה, נעדר - וקיים חשש כבד לחייו
שאול ג'נודי, ראש הקהילה היהודית באנטקיה. "אומרים ביהדות ש'עניי עירך קודמים'"
(צילום: סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו)
ג'נודי הוסיף בקול שבור: "אחים שלנו מתחת להריסות. אנא מכם, בבקשה, מי ששומע את קולי. בן דוד שלי, ראש הקהילה, נמצא מתחת להריסות, הוא ואשתו. בבקשה תושיטו עזרה. עדיין אפשר לעשות, אפשר להציל את החיים שלהם".
הוא סיפר כי לפני הקורונה בן דודו שאול ביקר בארץ ונפגש איתו. "הוא בא אליי, נפגשנו, דיברנו. הוא בן אדם חביב מאוד, הם אנשים פשוטים. הם בסביבות גיל 70 פלוס, לא צעירים, ויש שם קור אימים. אני לא יכול לתאר לעצמי איך זה להיות מתחת להריסות בגיל הזה, בלי לזוז, ה' ישמור". הוא ציין כי "יודעים שהם נמצאים שם כי לא מצאו אותם בשום מקום אחר, ועשו חיפושים. את כל שאר הקהילה מצאו והעבירו לאיסטנבול, רק הם נותרו בלי קשר".
שגרירת ישראל בטורקיה: אין עדיין חדשות בעניין ראש הקהילה היהודית באנטקיה
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
צוות הצלה באנטקיה
צוות הצלה באנטקיה
צוות הצלה באנטקיה. "עדיין אפשר להציל את החיים שלהם"
(צילום: רויטרס/Umit Bektas)
"כשאתה שומע שיש תקווה ואין עזרה, זה הכי גרוע שיכול להיות", אמר ג'נודי, שבעצמו נולד וגדל באנטקיה. "אני לא יודע אם זה משאול או מאחרים, אבל יש אנשים שמשמיעים קולות מתחת להריסות ואין שם פעילות בשטח, אז לכן עזרא עכשיו הלך לתחנת משמר הגבול כדי לבקש שיבואו. צריך לזעזע פה את המערכת, את המדינה. כמובן השכנים והחברים פועלים בשטח, אבל אין עזרה מקצועית או צוותים רפואיים, וצריך שיבואו".