משלחת של ארגון ההסברה DiploACT, שמבקרת באוניברסיטת סן דייגו כדי להילחם באנטישמיות ולקדם את העמדה הישראלית, נתקלה בהפגנות פרו-פלסטיניות משמעותיות. המשלחת הוזמנה על ידי תא הסטודנטים הפרו-ישראלי בקמפוס Tritons for Israel.
הפגנה נגד ישראל באוניברסיטת סן דייגו
(צילום: רויטרס)

זו המשלחת הישראלית הראשונה שמבקרת בקמפוס אוניברסיטת סן דייגו מאז גל ההפגנות הנוכחי נגד ישראל. המשלחת, שמורכבת בין השאר מחיילי מילואים, תוביל מצעד ציבורי, עמדות מידע ואירועי שיח פתוחים.
השמועה על הגעת המשלחת פשטה, ובאזור הקמפוס והכבישים המגיעים לקמפוס התפתחו הפגנות גדולות של פרו-פלסטינים, הקוראים לגרש את המשלחת הישראלית.
2 צפייה בגלריה
תמיכה בישראל באוניברסיטת סן דייגו
תמיכה בישראל באוניברסיטת סן דייגו
תמיכה בישראל באוניברסיטת סן דייגו
עופרי, סטודנט לרפואה, בוגר תוכנית דיפלואקט וחייל מילואים שלחם ברצועת עזה, אמר: "חשוב לי להשמיע את הקול הישראלי האמיתי ולהסביר את המציאות המורכבת שלנו. המטרה שלנו היא להילחם באנטישמיות ובבורות".
יונתן אלחורי, פעיל זכויות להט"ב ישראלי-לבנוני (שמשפחתו נאלצה לברוח לישראל אחרי נסיגת צה"ל מלבנון), המשתתף גם הוא במשלחת, הוסיף: "חשוב לי להציג את הצד האנושי של הסכסוך ולעודד דו-קיום ושלום".
חבר נוסף במשלחת סיפר: "באנו לתמוך בסטודנטים היהודים והישראלים בעקבות המצב ההזוי, שבו הפגנות אנטישמיות פרצו בכל רחבי ארצות הברית. לצערי, גם בעת שהותנו כאן נתקלנו בהפגנות אלימות ומלאות שנאה. למרות זאת לא נרכין ראש ונצעק את האמת של ישראל בכל מקום שבו נידרש לכך".