הרב חזקי וולף הותקף ביום שלישי על ידי אדם שהטיח בו את תיק הגב שנשא, מחוץ לבית הכנסת שבו הרב התפלל במנהטן. התקיפה אירעה לאחר שהרב ביקש מהתוקף שיקשור את כלבו. הרב וולף, שנחשב לבעל מעמד בקרב הקהילה היהודית, הקליט את האדם שתקף אותו, לאחר שהאחרון כינה אותו "יהודי מלוכלך", ממש מחוץ לדלתות בית הכנסת בשכונת צ'לסי. כך דווח ב"ניו יורק פוסט".
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת בשכונת צ'לסי
בית הכנסת בשכונת צ'לסי
בית הכנסת בשכונת צ'לסי
(צילום: Shutterstock)
גילוי האנטישמיות שחווה הרב וולף, כלל הטחה של התיק בראשו, מה שגרם להפלת משקפיו והכיפה שהייתה על ראשו. הרב וולף רדף אחרי התוקף - שהרכיב משקפי שמש, חבש כובע בייסבול כחול עם דגל דרום קוריאה ולבש חולצה לבנה ומכנסיים כחולים - ודרש לדעת מדוע אמר מה שאמר, שכן מדובר באנטישמיות מרושעת לשמה. התוקף נכנס לבניין דירות לא רחוק מבית הכנסת.
הוא הספיק להתחבא בקומה גבוהה בבניין, עד שניסו לזהותו", אמר ל"ניו יורק פוסט" עורך דינו של הרב וולף, קארי לונדון. לדברי עורך הדין, התקיפה נבעה מכיוון שהרב וולף ביקש מהתוקף לקשור את כלבו ברצועה. הרב עמד מחוץ לבית הכנסת כשהכלב רץ לעבר דלתותיו הפתוחות. "הרב וולף ביקש מאותו אדם לקשור את כלבו ברצועה כדי שלא יתקרב אליו או ייכנס אל בית הכנסת. בתגובה, אותו אדם הסתכל עליו ואמר לו 'יהודי מלוכלך' בשאט נפש", אמר עו"ד לונדון, שהוא בעצמו חבר בקהילה המקומית.
בינתיים המשטרה לא עצרה את התוקף, אך כתבי ה-Daily Beast איתרו אותו, ושמעו ממנו דברים שדי הפתיעו אותם. תוקף שתועד הוא אלכסנדר יאניק (52), שטוען שהוא יהודי. "אני יהודי, אני אוהב יהודים", הוא אמר. "סבתא שלי הייתה באושוויץ".
יאניק אמר כי ביקש להכניס את כלבו למקום מוצל, ואז החל עימות. "הוא פתח את הדלת וצרח, 'קח את הכלב הזה...' ואני אמרתי, 'אני מצטער, אבל הוא רק רצה קצת לנוח'", אמר יאניק. לדבריו, הוא התרחק מהמקום בזמן שהרב תיעד אותו. הוא לא התייחס לעובדה שתקף את הרב, כפי שניתן לראות בתיעוד של מצלמת אבטחה, ולכך שאמר "יהודי מלוכלך".