איגוד הארגונים היהודיים באירופה מתכוון לתבוע פובליציסט וקבוצת תקשורת בלגית, מכיוון שפרסמו מאמר אנטישמי, שקרא לפגוע ביהודים. לתביעה הצטרפו גם קהילת "שומרי הדת" והליגה הבלגית נגד אנטישמיות. התביעה תוגש בפני שופט חוקר בעיר גנט בבלגיה בשבוע הבא.
החודש פרסם המגזין הבלגי Humo מאמר שכתב הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס. במאמר נכתב בין היתר: "אני כל כך כועס שאני רוצה לדחוף סכין מחודדת בגרונו של כל יהודי שאני נתקל בו". בעקבות הביקורת הרבה המאמר נמחק כמה ימים לאחר שפורסם.
1 צפייה בגלריה
הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס
הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס
הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס
(צילום: ויקיפדיה, Dirk Annemans - Eigen werk)
הרב מנחם מרגולין, יו"ר ארגון EJA, אמר: "זהו משפט דרייפוס של תקופתנו. העניין חובק עולם. אנשים מחכים לראות אם בית המשפט יגן על יהודים בבלגיה, שמוצאים את עצמם חוששים לחייהם כשהסתה התפשטה מפינות אפלות של המדיה החברתית לתקשורת המרכזית כאן".
עוד אמר הרב מרגולין: "למשפט הזה תהיה השפעה גדולה על יחס רשויות אכיפת החוק בבלגיה, ומחוצה לה, באופן שבו יתייחסו לדברי שטנה ולהסתה כלפי מיעוטים. התקווה היא שהשופטים יבינו את גודל ההסתה נגד היהודים בבלגיה שמזכירה את זו של שנות ה-30, שהובילה בסופו של דבר לשואה. אנו מצפים מבית המשפט להכריז כי בתוך חופש הביטוי לא ניתן לנצל את העיתונות לרעה כדי להסית ולהפיץ שנאה כלפי אזרחים חפים מפשע ולעודד פגיעה בהם. איגוד הקהילות היהודיות באירופה יפעל במלוא הכוח, בתביעה משפטית נגד קבוצת התקשורת DPG, למען הצדק והחיים היהודיים".
כאמור, לאחר המחאה, המאמר נמחק מאתר האינטרנט. סגן העורך הראשי של המגזין, מתיאס ונדרספולדן, כתב באתר המגזין: "כמובן מעולם לא הייתה כוונתנו לפגוע בקהילה היהודית. אם זה קרה, ברצוננו להתנצל. זו גם הסיבה שבגללה החלטנו לבסוף להסיר אותו מהאתר".