חיזוק הזהות היהודית של המדינה היה אחד הדגלים המרכזיים של ש"ס במערכת הבחירות, תחת הסיסמה "גאים להיות יהודים", אבל נציגיה ברשויות המקומיות לא בהכרח מיישרים קו עם המסר. חבר הוועדות העירוניות בראשון לציון מטעם המפלגה החרדית פנה לעירייה בדרישה להציב ברחבי העיר עצי אשוח לרגל הנובי גוד שיצוין בסוף החודש, והצליח להביך את ראשי הסיעה המוניציפלית ואת הקהילות הדתיות שתמכו בה.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ולד קפוסטין הוא פעיל חברתי מוכר בראשון לציון המזוהה עם הציבור החילוני ועם דוברי הרוסית בעיר. בעבר נאבק, בין השאר, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, וכן שיתף פעולה עם מעדניות המוכרות בשר חזיר. לפני כמה חודשים ביקש יו"ר ש"ס המקומית, הרב אריה כהן, למנותו כנציג שלה בכמה ועדות – צעד תמוה שגרם כבר בשעתו להרמת גבה מצד תושבים רבים.
קראו עוד בערוץ היהדות:
ההערכה אז הייתה כי מטרת כהן, איש האופוזיציה העירונית, הייתה לגרום אי-נוחות לראש העיר רז קינסטליך, שייאלץ להתמודד עם יוזמות בנושאים רגישים מצד הפעיל החברתי – הפעם כחבר בוועדות העירייה – העלולות להפר את הסטטוס-קוו בעיר ואת האיזונים שנוצרו בין האוכלוסיות השונות בה. אלא שכעת נראה שהגולם קם על יוצרו, כאשר הוא מצליח להביך דווקא את שולחיו.
1 צפייה בגלריה
עץ אשוח מקושט
עץ אשוח מקושט
עץ אשוח מקושט
(צילום: יהודה נהר)
נובי גוד נחשב אמנם לחג אזרחי ולא דתי, לעומת חג המולד או סילבסטר, ונוהגים להשתמש בו בעץ האשוח המקושט (המכונה במזרח אירופה "יולקה") במנותק מכל הקשר נוצרי – אבל יש להניח שדעתם של אנשי ש"ס אינה נוחה מהדרישה לשנות את הסטטוס-קוו העירוני בנושא, בהתחשב בכך שאין מקור יהודי לחג.
במכתב ששלח לראש העיר קינסטליך, לחברי הנהלת העירייה ולמחזיק תיק הקליטה, דורש קפוסטין מהעירייה לכבד את חגם של התושבים דוברי הרוסית, יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר, ולתת לו ביטוי – בדומה לציון אירועי הגאווה והתמיכה בקהילת הלהט"ב. הוא הדגיש כי הדבר צריך להיעשות בחסות העירייה ובמימון ציבורי, ולא "בצורה מחתרתית או כל מיני יוזמות פרטיות".
"זו צביעות, אפליה או אפילו גזענות שאותו דבר שנעשה למען 'הגאווה' לא עושים בנוגע לחג נובי גוד", טען. "הציבור מזמן אמר את דברו. אינספור סקרים מעידים על כך שתושבים רבים בעיר מעוניינים בהצבת עץ אשוח וחגיגות נובי גוד כפי שעושים בערים אחרות". לדבריו, "אם את חג הלהט"בים ניתן היה לעשות ברחבת העירייה, כולל הצבת דגלים, עמדות פעילות שונות וכדומה, אין שום סיבה שבאותו מקום בדיוק לא יוכל להיות מוצב עץ אשוח ודברים נלווים".
מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כולנו הופתענו לגלות כי חבר הוועדות מטעם סיעת ש"ס מבקש לשבור את הסטטוס-קוו הקיים ברחבי העיר ולהציב עץ אשוח ברחבת בניין העירייה".