נציגו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ואנשי המהפכה האסלאמית במדינה דוחפים להוציא להורג את ארווין (נתנאל) קהרמאני (20) מהעיר כרמאנשאה, שנידון למוות לאחר שגרם למותו של מוסלמי בקטטה. כך טוען ארגון כורדי לזכויות אדם. מוקדם יותר השבוע הוחלט לדחות את ההוצאה להורג, שתוכננה ליום שני, לעוד חודש.
הצעיר היהודי, המוחזק בכלא דיזלבאד בכרמאנשאה, נעצר לפני שנתיים בגין גרימת מותו של אמיר שוקרי, גבר איראני בן 40, שניסה לרצוח אותו. קהרמאני התנגד והרג את התוקף מתוך הגנה עצמית.
1 צפייה בגלריה
ארווין (נתנאל) קהרמאני
ארווין (נתנאל) קהרמאני
ארווין (נתנאל) קהרמאני
לטענת ארגון "הנגאו" לזכויות אדם, חביבאוללה גע'פורי, נציגו של המנהיג העליון חמינאי בכרמאנשאה, והמודיעין של משמרות המהפכה, הפעילו לחץ על משפחתו של שוקרי שלא יסכימו לסלוח לרוצח תמורת כופר כמקובל באיראן. הטענה היא כי משמרות המהפכה וג'עפורי מפעילים את הלחץ הזה על משפחתו של שוקרי מכיוון שהרוצח יהודי.
כאמור, גזר דינו של הצעיר היהודי היה אמור להתבצע ביום שני האחרון, אך הוצאתו להורג נדחתה בחודש בהחלטה של ​​הרגע האחרון, לאחר לחץ של פוליטיקאים ועסקנים מארצות הברית.
איראן ידועה כבר שנים רבות כמדינה שתופסת את המקום הראשון בעולם במספר ההוצאות להורג, כשאחריה סעודיה ואפגניסטן, שבה אין מספר מדויק של הוצאות להורג בשל האיפול המלא שמטילים השלטונות.
ארגוני זכויות אדם באירופה טוענים כי איראן הוציאה השנה להורג לפחות 223 בני אדם מתחילת השנה, בהם מספר גדול של נשים. רק בחודש מאי הוצאו להורג 50 בני אדם, בהם ארבע נשים. באפריל השנה המספר היה גבוה בהרבה. 109 גברים הוצאו להורג ברפובליקה האסלאמית, נוסף על שש נשים ושני נערים שטרם מלאו להם 18.