בתום השבוע שבו צה"ל שלח צווי גיוס לכ-1,000 חרדים, הזהיר היום (ו') מנהיג הציבור הליטאי, הרב דוב לנדו, כי "קיום עולם התורה נמצא בסכנה".
בכינוס של "קרן עולם התורה", שנערך בירושלים, אמר הרב לנדו: "הייתי לפני חודש בארה"ב יחד עם עוד רבנים, לזעוק שם את זעקת עולם התורה, לאחר שהערכאות כאן בארץ ישראל הכריזו מלחמה על עולם התורה, והפחיתו ברשעותם את התקציב הממשלתי מהישיבות והכוללים, אשר עומדים במצב קשה מאוד ובמצוקה קיומית אמיתית".
1 צפייה בגלריה
הרב דב לנדו
הרב דב לנדו
הרב דב לנדו
(צילום: קרן עולם התורה)
הוא הודה לתורמים מארצות הברית. על פי ההערכות נאספו שם 107 מיליון דולר עבור הישיבות. "ראיתי בעיני את נדיבות הלב הנפלאה של היהדות החרדית שם, אשר נטלו על עצמם סכומים עצומים, למען המשך עולם התורה, והכל מתוך ערבות ודאגה אמיתית למען תורת ארץ ישראל", אמר הרב לנדו.
מנהיג הציבור החרדי ליטאי אמר כי בשבוע הבא בכוונתו ובכוונת רבנים נוספים לנסוע לבריטניה. "בשבוע הבא ניסע שוב למקום אחר, לאנגליה בשביל להשמיע שם את זעקת עולם התורה, והדבר אינו קל בעבורי, אך זהו החיוב, חובת קיום התורה, וזהו החיוב, ואנחנו מובטחים שלא תמוש התורה מפינו ומפי זרענו", אמר הרב שבאפריל מלאו לו 94.
ריקודים במהלך מסע גיוס כספים של רבנים חרדים בארה"ב

הרב לנדו פנה לתורמים ואמר כי מדובר בתרומות נוספות על התרומות הקיימות. "ואני רוצה להוסיף דבר, שמה שהגענו לכאן אין לזה שום שייכות לתמיכות הקבועות בישיבות ובכוללים, שחלילה מלהפחיתם זה חשבון אחר", הוא אמר. "מה שנתתם קודם תמשיכו לתת. ויותר, אסור להפחית את זה. אנחנו הגענו עקב המצב הנורא בארץ ישראל בישיבות ובכוללים, שזה מצב נורא שהשלטונות, והערכאות הרשעים עשו כאן".