עוד ניסיון מימין להביך את הקואליציה ולסכסך בין חבריה - הפעם סביב אחת הסוגיות המדיניות הרגישות והנפיצות ביותר. ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) יקיים מחר בכנסת (יום ג') כינוס בנושא "עידוד העלייה היהודית להר הבית", וכן דיון על החשש מקריסת גשר המוגרבים שנחשף ב-ynet ועל סירוב השלטונות לשפצו למרות הסכנה הבטיחותית.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
באירוע ישתתפו חברי כנסת ממפלגות הימין, כולל הליכוד, וכן רבנים, חוקרים ופעילים בנושא המקדש והעלייה להר הבית. בין היתר, הם יציעו פיתרונות יצירתיים לבעיית מעלה המוגרבים "לצורך קידום בניית המקדש" - מבניית גשר קבוע שתכנונו כבר אושר, אך נבלם על ידי הדרג המדיני מחשש כי הדבר יביא להסלמה ביטחונית - ועד להתקנת רכבל בין הרובע היהודי בעיר העתיקה להר הבית.
1 צפייה בגלריה
גשר המוגרבים
גשר המוגרבים
גשר המוגרבים
(צילום: shutterstock)
המארגנים והמשתתפים לא מסתפקים בדיבורים, ובכוונתם גם "לתאם דרכי פעולה על הפעילויות השונות בתקופה הקרובה". בנוסף הצהירו כי המטרה העליונה של הכינוס, מבחינתם, היא הכפלת מספר העולים היהודים להר הבית בשנה הבאה, התשפ"ב. ועם זאת, נראה כי השאיפה המיידית היא לעורר זעם בשמאל, ובסיעת רע"ם בפרט, על עצם העיסוק בנושא, ולגרום מבוכה לאגף הימני בקואליציה, ובעיקר לראש הממשלה בנט.
"מדובר בכנס חשוב שאין ראוי ממנו להתקיים בכנסת ישראל", טען ח"כ איתמר בן גביר. "הסוגיה של גשר המוגרבים היא בבחינת פיקוח נפש, לאור המצב הרעוע של הגשר, וזאת גם הזדמנות לחדש ולבנות אמצעי אחר שיאפשר עליית יהודים בטוחה להר הבית".
כך בישיבה של שדולת ארץ ישראל - אף היא מחר - שצפויה גם היא לאתגר את הקואליציה, שכמה מחבריה אף שותפים לה. בין היתר, יגיעו למפגש של השדולה יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך וח"כים נוספים מימינה.