הרב ראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, שוב מותח ביקורת נוקבת על שופטי בג"ץ – הפעם בעקבות החלטתם השבוע: בריאיון לעיתון "הדרך" אמר הרב יוסף כי "בני התורה הם הקיום של עם ישראל, זה מה שהחזיק אותנו בכל הדורות. אבל הם לא מבינים את זה, הם תינוקות שנשבו ולכן לא מבינים מה החזיק את עם ישראל, בזכות מה שרדנו? בזכות בג"ץ? אך ורק בזכות התורה הקדושה, בזכות לומדי התורה, בלעדי זה אין לנו זכות קיום, ובוודאי שאין לנו זכות על ארץ ישראל".
עוד הוא הוסיף באותו ריאיון: "אנחנו צריכים לומר את זה בגאווה, לא להתבייש, וַיִּגְבַּהּ לִבּוֹ בְּדַרְכֵי ה', זאת האמת. הם לא ישנו את האמת. אויבינו זוממים עלינו רעה, רוצים להשמיד אותנו, במתקפה הנוראה הרי זאת הייתה התוכנית שלהם, להשמיד אותנו כליל, וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד, רחמנא ליצלן. בזכות מה ניצלנו? רק בזכות בני הישיבות ואברכי הכוללים. הם מגינים על כל החיילים ועל כל עם ישראל. בזכותם! מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס".
1 צפייה בגלריה
הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסף. "יתבטלו הם ואלף כמותם ולא תיעקר אות אחת מהתורה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הרב יוסף, חתן פרס ישראל לספרות תורנית, הוסיף כי "צריך להאמין בדברים האלה, לחזור ולומר את זה". הרב יוסף התייחס לסערות שהתעוררו סביב אמירותיו בחודשים האחרונים, על כך שבני הישיבות הם המגינים על עם ישראל, ואמר כי הוא לא חוזר בו מדבריו: "אמרתי את זה גם כשהלכתי לבסיסי הצבא, אמרתי להם: אתם פועלים פה, ואנחנו פועלים למעלה. כשדיברתי על כך, היו כאלה שכעסו, תקפו אותי, שלחו לי מכתבים שאחזור בי, ממה אחזור בי? מהאמת? ממה שהתורה הקדושה אומרת? יתבטלו הם ואלף כמותם ולא תיעקר אות אחת מהתורה".
באשר להקפאת התקציבים המועברים לעולם הישיבות על חייבי גיוס שאינם מתגייסים, אמר הרב הראשי: "לו חכמו ישכילו זאת, היו צריכים להגדיל את התקציבים, לכבד ולייקר כל בן ישיבה, כל אברך, שישב וילמד בהתמדה, וכך תהיה תשועה גדולה, כך יהיה שפע גדול לעם ישראל ולכל העולם. אנחנו בשעת מלחמה, זקוקים להגדיל את קול התורה, זקוקים לעוד זכויות לעם ישראל, והם הולכים ולוקחים את מעט הזכויות של החזקת התורה שהיו למדינת ישראל. לצערנו הם לא מבינים את זה. מכריזים מלחמה על ה' ועל משיחו. תתבוננו מעט בהיסטוריה, תראו מה קרה למי שיצא נגד התורה, תראו איך שבכל מצב קול התורה נמשך, גם במצבים הקשים ביותר".
לסיום אמר הראשון לציון: "אנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר, אנחנו לא צריכים להתפעל מכל זה, ולא לשים לב לזה, ובוודאי שלא להתעסק בעניינים אלו כלל ועיקר. בני התורה ישקיעו את עצמם בעומקה של הלכה, בעומק העיון, בעומק הסוגיות, להיות שקוע אך ורק בזה. נמצאים כעת באמצע זמן קיץ, כל אחד יראה לנצל את הזמן, להוסיף עוד ועוד לימוד, לחזור על כל מה שלמד במהלך השנה, שיהיה תלמודו בידו, הקדוש ברוך הוא יושיע אותנו במהרה".
ההתבטאות הקודמת של הרב יוסף על שופטי בג"ץ שעוררה סערה

זו אינה הפעם הראשונה שבה הרב הראשי הספרדי יוצא במילים חריפות נגד שופטי בית המשפט העליון. לפני כחודש יצא הרב יוסף נגד צו הביניים של בג"ץ שהקפיא את התקציבים לישיבות עבור תלמידים מחויבי גיוס שאינם מתגייסים לצה"ל: "השופטים האהבלים האלו, כן האהבלים. במקום שהשופטים ייתנו כוח, לתת יותר כסף לישיבות, לכל בחור ישיבה, נותנים גרושים לאברכים. במקום שיעלו את זה, הלכו וקיצצו. כבר כמעט חודשיים אין כסף לעולם הישיבות".
ביום ראשון הקרוב יסיים הרב יוסף את תפקידו עם פקיעת כהונתו יחד עם הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו. לשניים עדיין לא נבחרו מחליפים, אך יהיו להם ממלאי מקום. בתפקיד נשיא בתי הדין הרבניים יעמוד הרב אליעזר איגרא, הדיין הוותיק ביותר בבית הדין הרבני הגדול, ובראשות מועצת הרבנות הראשית יעמוד הרב יעקב רוז'ה, רב העיר בת ים. הרב יצחק פרץ, חבר מועצת הרבנות הראשית המבוגר ביותר, היה אמור לכהן בתפקיד כממלא מקום – אבל מסיבות בריאותיות הוא זז הצידה והתפקיד יעבור לבא אחריו, הרב רוז'ה, שנחשב מומחה בתחום הקבורה וזיהוי חללים.