המשפחה של שלומי נומה, סגן ראש עיריית באר שבע, החלה מיד בצאת יום הכיפורים בנוהג המסורתי של בניית הסוכה. הוא סיפר אמש (מוצאי שבת): "כל צאת כיפור, כמיטב המסורת אנחנו בונים את הסוכה, עם הילדים והשכנים, ונהנים לארח ולשמוח בה בחג. שתהיה שנה טובה".
3 צפייה בגלריה
הסוכה של משפחת נומה בבאר שבע
הסוכה של משפחת נומה בבאר שבע
הסוכה של משפחת נומה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
הסוכה של משפחת ברוך בבאר שבע
הסוכה של משפחת ברוך בבאר שבע
הסוכה של משפחת ברוך בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
עם צאת יום הכיפורים, אחרי סיום התפילה ושבירת הצום – רבים ברחבי הארץ החלו אמש בבניית הסוכה לקראת חג הסוכות שיחל בהמשך השבוע. המנהג הוא להתחיל בבנייתה מיד עם צאת הצום, כדי ללכת "מחיל אל חיל", ממצווה למצווה.
גם דוכני ארבעת המינים יגיעו השבוע לשיא פעילות כאשר המונים ירכשו לולבים, אתרוגים, הדסים וערבות, שאותם נושאים ומניפים בתפילות של ימי החג.

סוכה של ערכים

כאמור, נהוג בצאת יום הכיפורים להתחיל בבניית הסוכה. אלא שמדובר במלאכה שהיא לעיתים מורכבת, במיוחד עבור אנשים בגיל מבוגר או משפחות שבהם חלק מבני המשפחה נמצאים במילואים.
אף שתלמידי בית החינוך אמי"ת עכו לומדים בשבועות האחרונים מרחוק בשל המצב הביטחוני והירי מלבנון, הם לא ויתרו על רוח ההתנדבות – והחליטו לפעול להקים סוכות עבור משפחות שחלקן נמצא במילואים או עבור קשישים הזקוקים לסיוע בהקמת הסוכה. היוזמה התקבלה בברכה על ידי רבים – ועוד לפני יום הכיפורים החלו רבים בבניית סוכה לזקוקים לכך.
3 צפייה בגלריה
מסייעים לבנות סוכות בעכו
מסייעים לבנות סוכות בעכו
מסייעים לבנות סוכות בעכו
(צילום: אלירן כהן)
היוזמה של תלמידי אמי"ת עכו מתקיימת במסגרת פרויקט "אמי"ת בונה סוכה" של תלמידי רשת בתי הספר אמי"ת ברחבי הארץ. המיזם שהתקיים גם בעבר נהג להתמקד בקשישים, והשנה גם משפחות של אנשי מילואים ייכללו בפרויקט.
אלירן כהן, יו"ר מועצת התלמידים של אמי"ת עכו, שמפונה מביתו בשלומי כבר שנה, יזם את מבצע בניית הסוכות. כהן סיפר שבתחילת השנה הקים סיירת תלמידים מתנדבים בבית הספר שחנכה את סדרת פעילויות ההתנדבות המתוכננת במיזם בניית סוכות למשפחות מגויסים. "ההרגשה הכי טובה בעולם זה לתרום ולתת מעצמך לאחר", אמר כהן.
נועם עובדיה, מנהל נתיב בנים באמי"ת עכו: "אני נפעם מהיוזמה ומהרצון האישי של התלמידים המדהימים לצאת ולהתנדב ולתת מעצמם גם בימים לא פשוטים, וכשחלקם מפונים מבתיהם. ראיית האחר וערך הנתינה הם ערכים שמחזקים את הביחד שלנו כפרט וכעם, ומחמם את הלב לראות שהדור הצעיר שלנו מיישם זאת".
ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת: "בשנת המלחמה, החיבור של התלמידים לחסד ולעשייה למען הקהילה הוא שיעור אמיתי בחינוך. בסוכות השנה כולנו נזכור ונזכיר את אחינו החטופים כבר שנה בעזה, ואת בוגרינו שנפלו על הגנת העם והארץ".