ישראל דוד וייס ממונסי, ניו יורק, וישעיהו רוזנברג ממונטריאול, שני אנשי נטורי קרתא, מבקרים באיראן בימים אלה. השניים השתתפו באירוע מיוחד בטהרן לזכרו של הנשיא איברהים ראיסי, שנהרג בתאונת מסוק בחודש שעבר. השניים קיבלו תשורה מהאיראנים על היותם אנטי-ישראליים.
וייס אמר לתקשורת האיראנית כי פגש בפעם האחרונה את "השאהיד ראיסי", כלשונו, באמריקה בספטמבר. "ניהלתי עימו דיון על הפעולות הפליליות של המשטר הציוני רוצח הילדים", הוא אמר, "אנחנו נגד הקמת מדינה יהודית בכל חלק של ארץ פלסטין, וגם רבנים יהודים לאורך ההיסטוריה מתנגדים להקמת מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
נציגי נטורי קרתא בביקור בטהרן
נציגי נטורי קרתא בביקור בטהרן
נציגי נטורי קרתא בביקור בטהרן
נציג נטורי קרתא, זרם חרדי קיצוני מאוד המתנגד לקיומה של מדינת ישראל, אמר כי "בתגובה למתקפה של ישראל על שגרירות איראן בסוריה, הרפובליקה האסלאמית פעלה בצורה מוסרית מאוד והבחינה בין יהודים לציונים". הוא הוסיף כי "כאשר פורסמה בתקשורת הידיעה על מות הקדושים של ראיסי, קיבלתי שיחות שונות מירושלים, מאנגליה וממקומות אחרים בעולם, מפעילים יהודים המתנגדים לישראל, והתבקשתי להגיע לאיראן ולהעביר את המסר של היהודים ותנחומים על מותו של הנשיא ראיסי".
וייס אמר עוד: "ההשפעה הציונית בעולם היא עובדה שאין להכחישה. האנשים הללו קבעו את סדר היום ופועלים להשפיע על הציוויליזציה. הם מנסים להציג דימוי שלילי של איראנים ומוסלמים וכל מי שאינו מערבי, הם מציגים את המוסלמים כאנשים קיצוניים ורחוקים מהציוויליזציה".
2 צפייה בגלריה
הגיעו מארה"ב וקנדה לאיראן. נציגי נטורי קרתא
הגיעו מארה"ב וקנדה לאיראן. נציגי נטורי קרתא
הגיעו מארה"ב ומקנדה לאיראן. נציגי נטורי קרתא
במקביל, חכם יונס חמאמי לאלה זאר, מראשי הקהילה היהודית באיראן, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית אירנא על הנשיא ראיסי שנהרג בתאונת מסוק: "לאייתוללה השאהיד ראיסי הייתה התמדה וחריצות מיוחדת, ומטרתו הייתה לדאוג למיעוטים המוכרים רשמית ולדתות אחרות".
הוא הוסיף: "האייתוללה ראיסי מינה נציג מיוחד של כל הדתות, ורצה שנציג המיעוטים הדתיים במועצה האסלאמית יהיה בקשר עם המשטר". לדבריו, "לאנשים יש מאפיינים שונים, אבל האייתוללה ראיסי היה באמת אדם שדאג לכולם, הוא היה עם האנשים הפשוטים בכל מקום שבו הם היו".