איאן פיטקין, בן 64 מלונדון, נידון למאסר עולם, לאחר שהצית שריפה בדירתו בקומה הראשונה. בכך הוא סיכן את חייה של משפחה יהודית, המתגוררת מעליו. השופט דניאל פוגאלו אמר לאחר גזר הדין: "עבירה זו מוכיחה עוינות כלפי אנשים בעלי אמונה יהודית".
בשל השריפה והעשן הכבד נאלצו בני המשפחה היהודית – שדירתם בערה – לזרוק פעוט מהקומה השנייה, לידי שכנים שתפסו אותו. למרבה המזל הפעוט לא נפגע. עם זאת, אחד מבני המשפחה שקפץ מחלון בדירה שבקומה השנייה סבל משבר בירך. בסך הכול נפצעו בשריפה חמישה בני אדם, בהם עובר אורח ופיטקין עצמו.
3 צפייה בגלריה
הבניין שעלה באש
הבניין שעלה באש
הבניין שעלה באש
(צילום: משטרת לונדון)
נציג המחלקת הבילוש ספוט קונוואי אמר לפני הקראת גזר הדין: "הנזק לבניין מדבר בעד עצמו וזה מדהים שאיש לא נפצע קשה יותר. הקורבנות דיווחו כי שמעו פיצוצים כשהשריפה פרצה בנכס שמתחתם".
במהלך חיפוש ברכבו של פיטקין, השוטרים מצאו "מספר ג'ריקנים מלאים בנזין, כמו גם ארבעה כלי נשק, שלושה סכינים ושני פטישים". המשטרה הצליחה לאסוף ראיות, שהוכיחו שהשריפה תוכננה מראש, והג'ריקנים נרכשו כשבוע לפני האירוע. קונוואי הוסיף: "מעשיו של פיטקין סיכנו את חייהם של שכניו, שנאלצו לברוח מבתיהם בחשש לחייהם".
3 צפייה בגלריה
 איאן פיטקין
 איאן פיטקין
איאן פיטקין
(צילום: משטרת לונדון)
3 צפייה בגלריה
הג'ריקנים עם הדלק
הג'ריקנים עם הדלק
הג'ריקנים עם הדלק
(צילום: משטרת לונדון)
מכוחות הכיבוי של לונדון נמסר כי שמונה כבאיות וכ-60 כבאים התמודדו עם השריפה. קומת הקרקע והקומה הראשונה של הבית בן שלוש הקומות נהרסו.
קונוואי סיכם: "אנו מברכים על ההחלטה במשפט המשמעותי הזה, שמשקף בבירור את הסכנה שהוא הציב. הצלחנו להוכיח את העובדה שהוא הביע רגשות אנטישמיים ברורים במספר הזדמנויות, והתביעה פנתה לבית המשפט עם בקשה להתייחס לעוינות גזעית ודתית כגורם מחמיר".