על רקע האפשרות שישראל תתקוף את איראן בתגובה על שיגור 181 טילים בשבוע שעבר, מתח נציג היהודים בפרלמנט האיראני, הומיין שמח, ביקורת על פקידי משטר בטהרן. בריאיון לתקשורת באיראן הוא ציין כי "אין להאשים את כל יהודי העולם בפשעי המשטר הציוני".
1 צפייה בגלריה
ד"ר הומיין שמח
ד"ר הומיין שמח
ד"ר הומיין שמח
לדבריו, "אם אדם יהודי מבצע פשע, ושמם של כל יהודי העולם מוכתם, זה כמו שדאעש, טליבאן ואל-קאעידה יעשו פיגועים, ויאשימו את כל המוסלמים". הוא הוסיף: "הם ביצעו טבח ענק בעולם, ולא האסלאם ביצע, אז אנחנו לא צריכים להסיק שאדם שמחשיב את עצמו כיהודי ומבצע פשע, ישליך על כך היהודים".
שמח תקף גם את ישראל: "הפעולות שנוקט המשטר הציוני הן פוליטיות, ואין למעשיו כל קשר לתורת משה הנביא עליו השלום, ויהודים רבים בעולם גינו את הפעולות של הציונים".
בהמשך הריאיון העביר הנציג ביקורת על מספר פקידי משטר: "למרבה הצער, חלק מפקידי ארצנו משתמשים בטעות במילה 'יהודי' במקום 'ציוני' בהצהרותיהם, דבר שמעיב על הקהילה היהודית באיראן".
רגע מתן ההוראה לשיגור הטילים באיראן

נציג היהודים, שמכהן כחבר בוועדת הבריאות והרפואה של הפרלמנט האיראני, אמר כי גינויים נגד ישראל פורסמו לא רק באיראן, אלא גם במדינות המערב "על ידי אגודות יהודיות כמו יהודי אמריקה". לטענתו, הגינויים "מלמדים שהם כועסים על פשעי הציונים ורואים אותם בלתי אנושיים ונגד זכויות של בני אדם".
הוא ציין כי "נוכחותו של המשטר הציוני באזור מחזקת את האינטרסים של מדינות המערב. הן מגדילות את מכירת הנשק בשביל רווחים". הוא הוסיף כי "כל מדינות העולם, בין אם הן אסלאמיות או שאינן אסלאמיות, צריכות להיות מתואמות נגד המשטר הציוני, ולהתנגד באופן מעשי כדי שהפשעים של המשטר הזה ייפסקו".