במקום פריטי יודיאקה יוקרתיים וכיפות ותשמישי קדושה בעיצוב מהודר בשווי אלפי דולרים, עוסק בימים אלה דוד רויטמן בדברים אחרים לגמרי. רויטמן, שהתפרסם בעבר כמי שהציב את המזוזה המהבהבת הגדולה בעולם מול הכותל המערבי, חוזר בימים אלה אל עברו הצבאי והקים כיתת כוננות אזרחית בשם "מגיני ירושלים".
1 צפייה בגלריה
מעבר חד מפריטי יודאיקה לכלי נשק. דוד רויטמן
מעבר חד מפריטי יודאיקה לכלי נשק. דוד רויטמן
מעבר חד מפריטי יודאיקה לכלי נשק. דוד רויטמן
(צילום: אלי מנדלבאום)
בימים האחרונים הוא הצליח לגייס עבורה תקציבים מתורמים בחו"ל, וכעת הוא עסוק בגיבוש וארגון המיזם החדש. לדבריו, המטרה היא להגן ולתת מענה ראשוני, במקרה של התארגנות להתקפות נגד יהודים על ידי מחבלים מאזור מזרח ירושלים והיישובים סביב עיר הבירה. רויטמן מדגיש שהמיזם הוקם בתיאום מלא עם משטרת ישראל וכל הפעילות מדווחת ישירות לחמ"ל של המשטרה.
מדוע הקמת עוד כוח חמוש שיהיה זמין לפעולה? "במצב הנוכחי שלא חווינו עד כה במדינת ישראל, לא יכולנו לשבת בחיבוק ידיים והקמנו כיתת כוננות. קיבלנו את ההשראה מכיתות הכוננות ביישובים היהודים ביהודה ושומרון, שנותנות את המענה הראשוני במקרים של תקיפת היישוב על ידי מחבלים. אנחנו 15 חבר'ה יוצאי יחידות קרביות בצה"ל שכבר לא עושים מילואים עקב הגיל ויכולים לתרום את זמננו לביטחון השכונות שלנו. אנו פועלים החל מחומות העיר העתיקה פנימה אל תוך השכונות היהודיות של ירושלים. אנו כמובן לא עוסקים בפשע או בהפרות סדר, אלא אמורים להתערב רק במקרה שבו נשקפת סכנה ברורה ומיידית לחיי האזרחים. במקרים כאלה אנחנו נתערב עד שיגיעו כוחות הצבא והמשטרה. אנחנו טובים בזה מכיוון שאנו מכירים כל אבן בשכונות שלנו ומלכתחילה נמצאים במקום. אפשר לדמות את תפקידנו למתנדבים שתמיד מגיעים לזירת האירוע ראשונים על גבי טוסטוסים לפני מד"א".
לוגו כיתת הכוננות מגיני ירושליםלוגו כיתת הכוננות מגיני ירושלים
לדבריו, "בינתיים בירושלים לא הייתה זליגה של גורמים עוינים, אבל עלינו להיות בכוננות עליונה לאחר האירועים והמראות הקשים שראינו בעוטף עזה. איננו יכולים להרשות לעצמנו להגיע למצב שיישחטו נשים וילדים בשכונות היהודיות של ירושלים. לדעתי, יש סכנה שגורמים עוינים יקבלו השראה ממה שראינו בעוטף, ואנחנו רוצים להיות מוכנים לזה".