קבלת פנים חגיגית נערכה אמש (יום ב') בבית כנסת בשכונת מאה שערים בירושלים למאיר קצב, הצעיר שנידון ל-20 חודשי מאסר על דרדור פח בוער בהפגנה בירושלים - מעשה שהביא לפציעה קשה של אישה בת 40, אם ל-11 ילדים.
התפרעות בדצמבר 2022
(צילום: איתמר כרמון, זושא לוסטיג, חדשות כל העולם, תיעוד מבצעי מד"א)

בכותרת המודעות הקוראות לציבור להגיע ולכבד את קצב, נכתב "אשריך שנתפסת על דברי תורה". עוד צויין כי "היהדות הנאמנה מקדמת בברכה את אסיר המערכה, לאחר ששהה בכלא הציוני כשנה ומחצה ב'עוון' מחאתו על כבוד שמיים".
בסיום המודעה, נכתב: "נקבל פניו בשירה וזמרה, תופים ומחולות כיאות וכיאה למקדש ה', שעל אף ההתעללות בו ואי הורדת שליש ממאסרו, לא נכנע לשוביו ונותר איתן ברוחו".
מאוחר יותר בני משפחתו קיימו "סעודת הודיה" בביתם על השחרור מהמאסר. בהזמנה הם כתבו "בשמחה רבה הננו לבשר שבננו היקר משתחרר ביום שני הקרוב לאחר מאסר של שנה ושמונה חודשים בסבל נוראי, כולם מוזמנים לסעודה על חסדיו המרובים, לא יתקבלו תירוצים, מאיר מעוניין לראות את כולם".
1 צפייה בגלריה
חגיגת שחרור מאיר קצב
חגיגת שחרור מאיר קצב
חגיגת שחרור מאיר קצב
( צילום: מוטי פרץ)
ההפגנה, שבה נפצעה האישה, אירעה בדצמבר 2022. מצלמות שהיו במקום תיעדו חרדים קיצוניים ברחוב בר אילן בירושלים. בין היתר תועדו רגעי דרדור הפח הבוער, שמחץ אישה בת 40 על קיר - וגרם לפציעתה באורח קשה. הפצועה, מירל דז'לובסקי, אם ל-11, אושפזה בבית חולים לאורך זמן. קצב והמעורבים הנוספים ברחו מהמקום לאחר המקרה.
הפרות הסדר באותו ערב פרצו בשכונת מאה שערים עקב מעצרו של חשוד בהצתת חנות סלולר בעיר, ונמשכה שעות. מאות מפרי סדר חסמו צירים, הבעירו עמוד רמזור ופחי אשפה, ויידו אבנים לעבר שוטרים. צוותי הכבאות כיבו את פחי האשפה שהוצתו, אבל אחד מאלו שדורדרו פגע כאמור באישה. במסגרת הסדר הטיעון, קצב הורשע בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות וסיכון דרכים.