חבר הקהילה היהודית בניו יורק: "אחוז גבוה מאוד מהאנשים שאני מכיר נדבקו"
(צילום: משה מזרחי)

התפשטות זן האומיקרון בישראל, בדרך לגל החמישי של מגפת הקורונה, היא כבר עובדה מוגמרת, ונראה שליושבים בציון נותר בעיקר להסתכל על מה שקורה בתפוצות ולהיערך בהתאם. אמיר ריצ'ולסקי, חבר בקהילה היהודית בניו-יורק, מספר שכמעט כל מי שהוא מכיר מהקהילה שם נדבק בנגיף.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אחוז מאוד-מאוד גבוה מהאנשים שאני מכיר נדבקו", סיפר ריצ'ולסקי לאולפן ynet, אך הרגיע כי "רואים בעיקר תסמינים קלים. ברוך ה', אני לא מכיר אף אחד שקרוב אליי שמצבו הידרדר. אנשים מעידים על כך שיש להם את התסמינים שאנחנו שומעים עליהם מכולם – אף מנוזל, כאבי גרון וכולי".
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בניו יורק
בדיקות קורונה בניו יורק
בדיקות קורונה בניו יורק
(צילום: EPA)
בקהילה היהודית נערכים לגרוע מכול - תחלואה מרובה שתשבית את בסיס הקהילה וגם את השכנים שסביב לה במטרופולין - וחוזרים להערכות של הגל הראשון שגבה ממנה מחיר כבד. "אנחנו כמו 'קפיץ מתוח'", הוא מתאר. "מוכנים ומחכים לרגע שבו נצטרך ויצטרכו אותנו. יש פה חלוקת אוכל לנזקקים, יש פה ניצולי שואה שמחלקים להם חבילות לכל שבת, דברים שאנחנו ראינו בגל הראשון.
"ברגע שהצורך קיים ועולה, הקהילה היהודית ישר יודעת לסייע ולרוץ קדימה", הוסיף. לגבי השאלה האם הקהילה היהודית מתקרבת לחיסון עדר, השיב ריצ'ולסקי: "יכול להיות. אבל אתה רואה גם בבתי ספר שהניסיון החזק ביותר, גם של הקהילה וגם של בתי הספר, הוא להחזיק את בתי הספר פתוחים, שבתי העסק ימשיכו לעבוד, שהכלכלה תמשיך לעבוד והחינוך ימשיך לעבוד. זה מה שמנסים לעשות, דרך בדיקות ודרך המון-המון עידוד של החיסונים".
2 צפייה בגלריה
חגיגות שנה חדשה ניו יורק
חגיגות שנה חדשה ניו יורק
למחוסנים הכול פתוח. חגיגות השנה החדשה ניו יורק
(צילם: AFP)
כשנשאל האם ההידבקות ההמונית מעידה על חוסר זהירות או זלזול בקורונה, השיב: "אני חושב שפה בניו-יורק, בניו-ג'רזי ובאזור, עיקר העניין הוא האם אתה מחוסן או לא. ברגע שאתה מחוסן, אתה חי את החיים שלך – אתה יכול ללכת להצגות בברודוויי, למשחקי NBA, לבתי הקולנוע, ולעשות למעשה מה שאתה רוצה. ברגע שאתה לא מחוסן, ולא יכול להציג בכניסה לכל מקום שאתה רוצה להגיע אליו תעודת חיסון, שם למעשה מתחילה הבעיה. אנחנו רואים פה שבגל האחרון, גם מחוסנים נדבקים".
"למחוסנים הכול פתוח. חלק מהמקומות מקפידים על מסכות, חלק מהמקומות פחות, אבל הכול פה פתוח", הדגיש ריצ'ולסקי. "דיברתי בסוף השבוע עם חבר בבית הכנסת שהוא רופא בבית חולים שמטפל בקורונה, הוא נמצא במחלקת קורונה פה והוא אומר: 'אני לא רואה אנשים כמוני וכמוך'. ככה הוא הגדיר את זה. זאת אומרת, הוא לא רואה אנשים מחוסנים שנמצאים שם, כאלה שחוסנו בבוסטר, אלא בעיקר רואה לא מחוסנים שמתחילים למלא את המחלקות, או אנשים עם מערכת חיסון חלשה. אלו האנשים שהוא בדרך כלל רואה בבתי החולים".