זינוק באנטישמיות בעולם מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה: בין 7 באוקטובר ל-16 באוקטובר תיעדה הליגה נגד השמצה 107 תקריות אנטישמיות, לפחות 43 מהן קשורות לישראל. לשם ההשוואה, בתקופה המקבילה אשתקד תועדו 86 תקריות אנטישמיות, תשע מהן היו קשורות לישראל.
בליגה נגד השמצה מעריכים כי מספר התקריות המדווחות עשוי לגדול בימים ובשבועות הקרובים, ואלו לא נתונים סופיים. לעת עתה פרסם הארגון רשימה של תקריות שדווחו בפרק הזמן הנתון.
2 צפייה בגלריה
משטרה ליד בניין בית הכנסת בברלין
משטרה ליד בניין בית הכנסת בברלין
כוחות משטרה ליד בית כנסת בברלין שהושלכו לעברו בקבוקי תבערה
(צילום: AP Photo / Markus Schreibe)
תקריות אנטישמיות רבות אירעו בארצות הברית, שם חיה הקהילה היהודית הגדולה ביותר מחוץ לישראל. בברוקלין ב-7 באוקטובר, ילד יהודי נדחף על ידי שני גברים לאחר ששאלו אם הוא יהודי. למחרת, בוצע ירי מאקדח אוויר לעבר יהודים מגג סמוך. עוד בניו יורק בימים האחרונים, סטודנט ישראלי באוניברסיטת קולומביה הותקף במקל במהלך ויכוח על מלחמת ישראל וחמאס. כמו כן דווח שאדם חטף דגל ישראל מסטודנט יהודי בהאנטר קולג', ואדם אחר דחף אישה יהודייה בשטח ציבורי וצעק: "החזיר הזה חייב ללכת!"
מספר תקריות אנטישמיות נרשמו במקומות שונים בקליפורניה: בסן דייגו, אדם שענד תכשיטים עם סמלים יהודיים הותקף ב-7 באוקטובר בידי אדם שתפס את השרשרת והטבעת שלו וצעק הצהרות אנטישמיות. בסן פרנסיסקו, כתובות הנאצה "מוות לישראל", "מוות לציונות" ו"להרוג מתנחלים" רוססו על בנק ברחוב מרקט. בוולנאט קריק, קבוצת עליונות לבנה ("White Lives Matter") ערכה עצרת על גשר כביש מהיר והציגה שלטים שבהם נכתב בין השאר: "הצילו את עזה" ו"No More Wars for I$rael" (סימן הדולר בהתאם לסטריאוטיפ האנטישמי על יהודים).
באינדיאנפוליס, מפגין פרו-פלסטיני תקף ללא התגרות אדם הנושא דגל ישראל. באטלנטה, ג'ורג'יה, גרפיטי שבו נכתב "שחררו את פלסטין" הושאר על מבנה האחווה היהודית בג'ורג'יה טק.
2 צפייה בגלריה
הפגנה אנטי ישראלית באמסטרדם, שבה קראו ל"שחרור פלסטין" מהירדן לים
הפגנה אנטי ישראלית באמסטרדם, שבה קראו ל"שחרור פלסטין" מהירדן לים
הפגנה אנטי ישראלית באמסטרדם, שבה קראו ל"שחרור פלסטין" מהירדן לים
(צילום: רויטרס / Piroschka van de Wouw)
תקריות אנטישמיות נרשמו גם במדינות רבות אחרות בעולם. שר הפנים הצרפתי ז'רלד דרמנין הודיע כי נרשמו 189 מעשים אנטישמיים בשבוע אחד ובוצעו 65 מעצרים. הוא הוסיף כי הממשלה תנקוט צעדים נגד כל גוף לא ממשלתי שיקדם את חמאס או ינסה לגייס כספים עבור ארגון הטרור.
אדם עם סכין נעצר בשעות הערב ליד בית כנסת בעיר קאן בצרפת. האיש צעק "אללה אכבר" לפני שניסה לתקוף עובר אורח בסכין שלו. הוא נמלט אך בסופו של דבר נעצר. שר הפנים הצרפתי אמר ששוטרי קאן עצרו "אדם מסוכן מאוד, נושא סכין, שרצה לתקוף אדם. הם מנעו את הגרוע מכול".
בלונדון בירת בריטניה, בית ספר יסודי יהודי הושחת כשאדם התיז צבע אדום על דלתותיו וחלונותיו. במהלך הפגנה פרו-פלסטינית גדולה נשמעו קריאות "ח'ייבר ח'ייבר יהוד" במקומות שונים (קריאה ליהודים לזכור את קרב ח'ייבר, בין מאמיניו של מוחמד לשבטים יהודיים בנווה המדבר ח'ייבר). בגלזגו, סקוטלנד, מפגין פרו-פלסטיני אמר ליהודים ברחוב: "אל תשכחו לאן הלכתם ב-1940. הא! אל תשכחו לאן הלכו היהודים ב-1940".
בברלין בירת גרמניה, בנייני דירות שבהם מתגוררים יהודים סומנו במגיני דוד. באמסטרדם בירת הולנד, אלפים קראו בהפגנה לחיסול מדינת ישראל: "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית". גם בעיר ז'נבה בשווייץ נשמעה בהפגנה אנטי-ישראלית הסיסמה האנטישמית: "ח'ייבר ח'ייבר, הו יהודים, צבאו של מוחמד יחזור".
בבוגוטה, קולומביה, שגרירות ישראל הושחתה באמצעות כתובות נאצה אנטישמיות, כולל סיסמאות שהשוו בין ציונות לנאציזם – הכיתוב "נגד ציונות" כשאחת האותיות מוסבת לצלב קרס, ומגן דוד המושווה לצלב קרס.