טור מקומם, שבו נטען כי גם לתושבי הקיבוצים בעוטף יש אחריות לטבח שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, פורסם בימים האחרונים בעיתון "המודיע", המזוהה עם אגודת ישראל, שבראשה עומד השר יצחק גולדקנופף. את הטור כתב מנחם קלוגמן, בעל טור בעיתון החסידי ומי שמשובץ בתחתית רשימת יהדות התורה לכנסת.
בטור בעיתון החרדי, שכותרתו "הפרדה לקיבוצי שמאל", נכתב כי "תושבי עוטף עזה צריכים לקיים מעמד חזרה בתשובה על אחריותם לטבח שספגו בבוקר 7 באוקטובר".
2 צפייה בגלריה
המאמר בעיתון "המודיע"
המאמר בעיתון "המודיע"
המאמר בעיתון "המודיע"
לדברי כותב המאמר, "ראוי הדבר שאנשי הקיבוצים של עוטף עזה, הנושאים באחריות כבדה לאסון שהתרחש בחג שמחת תורה, לא יהיו שותפים בעצרת הזיכרון הממלכתית עליה החליטה הממשלה, כי חלקם באסון המחריד יש בו כדי שיקיימו עצרת נפרדת המיועדת לעצמם, לא לשם זיכרון אלא לבקש סליחה ומחילה על חלקם באסון, וקבלה לשנות את אורחות חייהם – אך הבטחה שהם מתנתקים מהקונספציה שדבקו בה עד כה, שהיא אבי אבות של האסון. נכון הדבר שביום השנה לאסון יתייחדו עם עצמם, יפשפשו במעשיהם וגם יבקשו סליחה ומחילה מכל אלה שהוטחו בהם אשמת שווא ויושב מרום המרבה לסלוח יסלח ומחל ויפרוש סוכת שלומו עלינו ועל כל ישראל".
כותב הטור, שהוצב במקום ה-107 ברשימת יהדות התורה לכנסת, התאכזב מרמתם הרוחנית של אנשי העוטף, כך לטענתו, אחרי מתקפת הטרור הקשה. "רבים מאיתנו חשבנו בלבם שלאחר הטבח הנוראי שביצעו אנשי החמאס הנאצי ביום שמחת תורה ביהודים, יתחולל מפנה בקרבנו במובן הרוחני שהוא לטובה...", כתב קלוגמן. "לצערנו ככל שחלפו הימים מאז האסון הלכו והתעצמו התופעות המעציבות והכואבות של גילוי שנאה והסתה, שהחלו להציף את המדינה. על אנשים כמוהם נאמר שסופם שהארץ תפלוט אותם מקרבה, אין להם שום סיכוי להציב את היעד שהציבו לעצמם, כי האש שביקשו להצית בקרבנו תבער תחת רגלם והם יאבדו וייעלמו בקרב עמי הארצות השונות".
2 צפייה בגלריה
המחבל במתקפת טרור באזור מסיבת הטבע ברעים והאמל"ח של חמאס שנמצא בעוטף עזה
המחבל במתקפת טרור באזור מסיבת הטבע ברעים והאמל"ח של חמאס שנמצא בעוטף עזה
אחד המחבלים שהשתתף במתקפה ב-7 באוקטובר
עוד כתב קלוגמן בעיתון "המודיע" כי "אנשי קיבוצי השמאל היו שותפים מלאים במחדל הביטחוני הגדול והם עושים יד אחת עם כל שותפיהם מהשמאל בזרועות הביטחון השונות, כדי לברוח מאחריותם לטבח הנוראי, אך כאמור הגרוע מכך הוא המאמץ המשותף של כל אנשי השמאל לגלגל את האשמה על מי שאינו אשם כלל באסון זה".
ח"כ נאור שירי מקריא את המאמר
(צילום: ערוץ הכנסת)

ח"כ נאור שירי הקריא את הטור בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, ואמר כי "זה פשוט לא נורמלי, באיזו מדינה אנחנו חיים, זה שובר כל שיא וזה בזיון". ח"כ נעמה לזימי הוסיפה: "ועוד זורקים לנו הערות על אנטישמיות".