אחר מינוי היועצת לענייני הקהילה המוסלמית שעורר זעם בקהילה היהודית, מינוי נוסף של מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, קמלה האריס, נמצא כעת על המוקד. ברנדה עבדאלל, עורכת דין אמריקנית ממוצא מצרי, מונתה לעמוד בראש מערך ההסברה למצביעים ערבים-אמריקנים בקמפיין הנשיאותי של סגנית הנשיא, במטרה לסחוף קולות של ערבים ממדינות מתנדנדות כמו מישיגן, מדינת הולדתה.
פחות מיממה לאחר המינוי של עבדאלל, שעד לא מזמן שימשה כיועצת בכירה במשרד לביטחון המולדת של ארה"ב, צצו בתקשורת האמריקנית השמרנית התבטאויות מעברה כלפי יהודים וישראל.
2 צפייה בגלריה
ברנדה עבדאלל
ברנדה עבדאלל
ברנדה עבדאלל
(צילום: DHS Photo by Zachary Hupp/Released)
עבדאלל השתתפה בכנס של המועצה המוסלמית-אמריקנית (AMC) בשנת 2002 וצוטטה אז ב"ניו יורק סאן" כשהיא אומרת ש"הציונים שולטים בהרבה מהפוליטיקה האמריקנית". הדברים נאמרו בתגובה לדובר בפאנל שטען כי "הציונים הורסים את אמריקה". עבדאלל הגיבה אז ש"המילה להרוס היא קשה מדי, אבל לציונים יש קול חזק בפוליטיקה האמריקנית. הם שולטים בהרבה ממנה".
נוסף על כך, היא ציינה בפאנל שההפסד של חבר הקונגרס הדמוקרטי אז, ארל היליארד, בבחירות מחדש באלבמה, הגיע בעקבות הצבעתו נגד החלטה לתמיכה בישראל, שגינתה פיגועי התאבדות של פלסטינים. קבוצות פרו-ישראליות ותורמים יהודים תמכו בעקבות זאת ביריבו של היליארד וגייסו למענו כספים רבים, מה שהוכיח לדברי עבדאלל את "ההשפעה היהודית הגדולה בפוליטיקה".
הקשר של עבדאלל לאירוע של המועצה המוסלמית-אמריקנית אינו מקרי. אמה הייתה אחת ממייסדות הסניף של המועצה באן ארבור, מישיגן. למועצה עצמה יש היסטוריה של אמירות אנטישמיות, כולל טענות מצד המנכ"ל לשעבר שלה שהתרסקות מעבורת הקולומביה הייתה "מעשה גמול אלוהי" נגד ישראל, בשל נוכחותו של אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, על סיפון המעבורת.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מנאומה של האריס בוועידה בשיקגו
תיעוד מנאומה של האריס בוועידה בשיקגו
"ההערות הללו משנת 2002 אינן משקפות את עמדותיה של ברנדה כיום". האריס
(צילום: AFP)
מטעם קמפיין האריס נמסר בתגובה לדברים: "ההערות הללו משנת 2002 אינן משקפות את עמדותיה של ברנדה כיום, ולא את עמדות הקמפיין". עוד נמסר כי עבדאלל לקחה חלק מרכזי בגיבוש האסטרטגיה הלאומית של הבית הלבן למלחמה באנטישמיות.
לאחרונה פורסם ב-ynet על מינוי יועצת לענייני מוסלמים לקמלה האריס שעורר זעם בקרב חלק מהקהילה היהודית. נסרינה ברגזי, שכינתה תלונות של סטודנטים יהודים על אנטישמיות "בריונות משפטית", מונתה ליועצת לענייני הקהילה המוסלמית של מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. ארגונים יהודיים הביעו דאגה מהמינוי ומהשלכותיו על מדיניות ההתמודדות עם אנטישמיות בקמפוסים.
דוברת מטעם הקמפיין של האריס מסרה אז ל-ynet כי "נסרינה עזרה ליישם את האסטרטגיה הראשונה של המדינה למלחמה באנטישמיות בבית הלבן. אנחנו גאים לקחת אותה לקמפיין".