האימאם הצרפתי חסן שלגומי בריקוד עם רבנים בשומרון
(מועצה אזורית שומרון)

מפגש לא שגרתי: יו"ר מועצת האימאמים בצרפת, חסן שלגומי, הגיע לישראל ונפגש עם מספר רבנים, נפגעי טרור ומנהיגים בשומרון. בשיאו של המפגש, תועד ריקוד של האימאם והרבנים עם ראש מועצת השומרון, יוסי דגן. "צריך לחזק את השלום בין בניו של אברהם", אמר שלגומי. "צריך לפעול ולעבוד יחד". לרבנים אמר: "מרגש לשמוע על הפעילות שלכם, אתם אנשים גדולים".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הסיור בשומרון נולד מתוך מטרה לייצר "ציר עוקף טרור לרשות הפלסטינית". כך, השתתפו בסיור ובמפגש שייחים ומנהיגים מקומיים, המתנגדים לרשות הפלסטינית, בדומה למודל שהיווה את הבסיס לוועידת בחריין. לפני מספר חודשים נפגשו דגן והאימאם שלגומי בפריז, וכעת הוא הגיע עם משלחת בשיתוף ארגון "אלנט" של 40 סטודנטים.
קראו עוד בערוץ היהדות:
שלגומי אמר כי הוא מתרגש מהמפגש עם הרבנים: "שמעתי מראש מועצת שומרון על מה שקורה כאן, והגעתי כדי לראות", סיפר. "ראיתי שכאן זה המקום היחיד שדווקא פועלים יחד ועובדים – ערבים ויהודים – יחד".

רב השומרון והאימאם

במפגש מאוחר יותר, בלשכתו של דגן, השתתפו רב השומרון, אליקים לבנון, והרב שמואל יניב, מחבר ספרים בתחום צפונות התורה. לפגישה הצטרף גם בנימין הורגן, שרעייתו אסתר נספתה בפיגוע. ברגע של התרגשות פצחו הרבנים והאימאם בריקוד ספונטני לשיר התפילה הפופולרי, "יחד כולם קדושה לך ישלשו".
2 צפייה בגלריה
האימאם חסן שלגומי עם הרב לבנון הרב יניב וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן
האימאם חסן שלגומי עם הרב לבנון הרב יניב וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן
האימאם חסן שלגומי בריקוד נרגש עם עם הרב אליקים לבנון, הרב שמואל יניב, בנימין הורגן וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן
(מועצה אזורית שומרון)
"התרגשתי לפגוש את האימאם המוסלמי, המייצג נכונה את דת האסלאם המכירה בעם ישראל ובמדינתו, ומתנגד לכל אלימות נגד ישראל ונגד היהודים", אמר הרב לבנון. "איחלתי לו שדעתו תתגשם ותתקבל על פני כל מאמיני האסלאם – 'עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן'".
לאחר הפגישה עם הרבנים קיים האימאם מפגש עם כמה עשרות צעירים מוסלמים תושבי בלגיה וצרפת, בהובלת ארגון "אלנט". במפגש השתתפו גם ראש המועצה יוסי דגן ונפגעי טרור אזרחי צרפת, בהם יעל שבח ובנימין הורגן. דגן כינה את שלגומי "בן דודי", והעניק לו מדליה רשמית של השומרון.

"חייבים לעבוד יחד"

האימאם שלגומי הודה על ההזדמנות "לאחווה, לרעות, לדיבור משותף ולדיאלוג", כדבריו. "אין כמו השלום. השנאה, הטרור והרציחות אינם ניתנים להצדקה בשום סיבה, גם לא בשם הדת. צריך לדבר ולדחוף את העולם לעבר השלום. לשם כך חייבים לעבוד יחד וליצור דיאלוג. צריך לחנך את ילדינו ליצור עולם טוב יותר. הילדים של יצחק והילדים של ישמעאל יכולים לחיות זה לצד זה באחווה ובדיאלוג, ללא שנאה וללא אלימות".
2 צפייה בגלריה
האימאם חסן שלגומי עם הרב לבנון הרב יניב וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן
האימאם חסן שלגומי עם הרב לבנון הרב יניב וראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן
האימאם חסן שלגומי עם הרב לבנון, הרב יניב וראש המועצה יוסי דגן
(מועצה אזורית שומרון)
דגן הודה לו ול"אלנט" "על ההזדמנות להיפגש כאן, בישראל, ולהציג בפניכם את המציאות כמו שהיא. בישראל יש פתגם 'הר להר לא נפגש' – הרים לא נפגשים, אבל אדם לאדם תמיד נפגש".
"ארגוני השמאל וה-BDS מנסים להציג לעולם מציאות שקרית של שנאה", הוסיף, "אבל אנחנו מוכיחים שאפשר אחרת. כולי תקווה שהסיור הזה יוביל לסיורים נוספים שלכם ושל קבוצות פה בשומרון, ושאתם תהיו השגרירים שלנו בצרפת ובבלגיה. מול השנאה והשקרים, אנחנו נפיץ את האמת בעולם".