עוד בטרם הסתיים מסע ההלוויה של רב העיר באר שבע, הרב יהודה דרעי המנוח, הכריז אמש (יום ג') הרב הראשי לשעבר, יצחק יוסף, במהלך הספדו, כי בנו של הרב המנוח – הרב אברהם דרעי – ימלא את מקומו בתפקיד רב העיר באר שבע.
2 צפייה בגלריה
הרב יהודה דרעי
הרב יהודה דרעי
הרב יהודה דרעי
(צילום: יעקב כהן)
הרב יצחק יוסף, שהתבקש להספיד בהלוויה, אמר: "אנחנו רוצים להכתיר את בנו רבי אברהם דרעי, 'תחת אבותך יהיו בניך'. יש תשובה ב'יביע אומר' שמרן זצ"ל כותב 'יש ירושה ברבנות'. אני יודע שזה היה רצונו של המנוח זצ"ל, הוא רצה שבנו יישב תחתיו. אנחנו ממליכים אותו עכשיו, שאף אחד לא יהין חס ושלום להפר את הדבר הזה. נמצא פה ראש העיר והוא שומע את הדברים, שיזדרז לעשות את זה, שיהיה נחת רוח לנפטר".
הרב הראשי לשעבר הזכיר בהספדו גם את חוק הגיוס. "תתפלל עלינו בשמיים להעביר ממשלת זדון מן הארץ, שלא יגייסו את בני הישיבות – שתוסר הגזרה הרעה הזו", הוא אמר.
הרב יוסף איננו היחיד שמינה את בנו של הרב יהודה דרעי למחליפו. גם ראש ישיבת "פורת יוסף", הגאון רבי משה צדקה, אמר: "בוודאי שבנו רבי אברהם ימלא את מקומו, חיבר הרבה ספרים, היה אצלי, תלמיד חכם וחשוב, הוא ימלא את מקומו בעזרת השם".
2 צפייה בגלריה
הרב יהודה דרעי עם אחיו ח"כ אריה דרעי
הרב יהודה דרעי עם אחיו ח"כ אריה דרעי
הרב יהודה דרעי עם אחיו, ח"כ אריה דרעי
(צילום: יעקב כהן)
עמדה דומה הציג ראש ישיבת חברון, הרב דוד כהן, שאמר: "הרב אברהם ממשיך דרכך, הוא קיבל ממך את כל המנהיגות והדרך, הוא ממלא מקום אבותיו. צריך להגיד את זה, הגאון רבי אברהם הוא שראוי להנהיג ולמלא מקום אבותיו, להיות הממשיך ברבנות הגדולה".
נציין כי הליך בחירת רב עיר מתנהל ברשות המקומית על ידי ועדה המורכבת מחברי מועצה, מנכ"ל הרשות המקומית, נציגי ציבור וגורמים מטעם המשרד לשירותי דת, כאשר את ההליך מתניע ראש הרשות. הרב דרעי כיהן כרב העיר באר שבע מ-1997. מתוקף תפקיד זה הוא כיהן גם כחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, ובמסגרתה גם כיו"ר הוועדה למועצות דתיות.