שיח ער בין ראשי הישיבות והרבנים החרדים החל אמש, בשבוע האחרון של "בין הזמנים", חופשת החגים של תלמידי הישיבות הנמשכת לרוב כשלושה שבועות – מצאת יום הכיפורים עד לתחילת חודש חשוון. בימים שלפני סוכות ובחג עצמו נמנעים תלמידי הישיבות מלצאת לטיולים ובילויים, שאינם מענייני החג, כך שהשבוע שאחרי החגים מוקדש להתאווררות לקראת החזרה לישיבה ל"זמן החורף", תקופת הלימודים הממושכת האורכת עד הימים שלפני חג פסח.
מנהיג הציבור הליטאי, הרב דוב לנדו, פרסם הבוקר (יום ב') מכתב בעיתון "יתד נאמן" שבשליטתו ובו קרא להקדים את החזרה לישיבות ליום רביעי הקרוב, ולא להמתין עד יום ראשון שלאחר מכן, כדי ללמוד תורה ולהתפלל למען החיילים הנלחמים בחזיתות השונות.
2 צפייה בגלריה
הרב דב לנדו
הרב דב לנדו
הרב דוב לנדו. "ראוי להקדים את תחילת זמן חורף"
(צילום: קרן עולם התורה)
הרב לנדו כתב: "כידוע לכול המצב הביטחוני המורכב שבו אנו נמצאים, וכן ריבוי הגזרות וההכפשות המתרבות כנגד בני הישיבות היקרים שיחיו, על כן ראוי מאוד להקדים את תחילת זמן חורף ליום רביעי הבא עלינו לטובה, ומי שיעלה הדבר בידו תבוא עליו ברכת שמיים. ופשיטא מילתא (ופשוט הדבר – ש"פ), ואין צריך לחזור על שכבר נכתב ונאמר, כי בימים אלו אין לקיים טיולים כלל וכלל. והשם יושיענו ויגאלנו במהרה".
עמדה דומה הציג הרב הראשי לשעבר, הראשון לציון הרב יצחק יוסף. הוא פנה לראשי הישיבות והתלמידים הספרדים, ובמכתבו הוא קבע כי "ודאי שאין לנהוג בימים אלה כבשגרה, ויש לבטל כליל כל פעילות של יציאה לחוץ שאין עניינה לימוד תורה או תפילה".
לדבריו "יש לנו להסתגר בבתי כנסיות ובבתי מדרשיות ולשקוד באהלה של תורה ולהרבות בתפילות לישועת עם ישראל". לסיום כתב הרב יוסף: "תועלת יעקב אין כוחה אלא בפיה, ויש להתמיד ולהתחזק בלימוד התורה הקדושה המגינה על עם ישראל ולהתפלל לשלומם של אנשי כוחות הביטחון בכל מקום שהם, להחלמת הפצועים ולהשבתם של כל שבויי ישראל".
גם רבני רשת הישיבות "לבקר בהיכלו", המונה אלפי תלמידים, החליטו על ביטול הטיולים וימי הבילוי שתוכננו עבור התלמידים גם כן.
2 צפייה בגלריה
 הרב אשר דויטש
 הרב אשר דויטש
הרב אשר דויטש, מנהיג הפלג הירושלמי
אבל יש כאלה שחושבים אחרת. מי שהתנגד לאמירה זו הוא מנהיג הפלג הירושלמי, הרב אשר דויטש, שהודיע: "סדרי ותקנות הישיבות יסודם בהררי קודש ונקבעו על ידי רבותינו, ואין לנו רשות לשנות בהם מאומה". הרב הוסיף כי "בוודאי שחובה על בני הישיבות והאברכים בימים כאלו שעם ישראל נתון למשיסה ולביזה ועת צרה היא ליעקב להתחזק ביתר שאת בתורה ובתפילה, כדי לעורר רחמי שמיים על כלל עם ישראל".