המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין אביטל סומפולינסקי, קבעה היום (יום ב') כי יש לערוך סיבוב שני בבחירות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי בין שני המועמדים שהובילו עם 40 קולות כל אחד, הרב מיכה הלוי והרב קלמן בר. המשנה ליועמ"שית קבעה כי לא ניתן להכשיר פתק לטובת הרב הלוי שנמצא בקלפי של הבחירות לתפקיד הרב הראשי הספרדי, ולייחס אותו למעטפה הריקה שנמצאה בקלפי של הבחירות לרב הראשי האשכנזי, כפי שטענו בסביבתו של הרב.
הסיבוב הראשון של הבחירות התקיים ב-29 בספטמבר. המועמדים שלא העפילו לסיבוב השני הם הרב מאיר כהנא שקיבל 31 קולות, הרב משה חיים לאו שקיבל 21 קולות והרב אליעזר איגרא שזכה ל-6 קולות בלבד. מעטפה אחת, כאמור, הייתה ריקה.
1 צפייה בגלריה
הרב קלמן בר והרב מיכה הלוי. סיבוב שני
הרב קלמן בר והרב מיכה הלוי. סיבוב שני
הרב קלמן בר והרב מיכה הלוי. צפוי סיבוב שני
(צילום: רן אליהו ומתוך ערוץ היוטיוב של מרכז הרב)
במכתב ששלחה ליועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת, עורכת הדין גליה קליין, כתבה סומפולינסקי בין השאר כי "הסברה שניתן להכשיר את הפתק של הרב האשכנזי שנמצא בקלפי של הרב הספרדי, נשענת למעשה כל כולה על ההנחה שמדובר בטעות בתום לב שבה אדם הכניס למעטפה של הרב הספרדי בטעות גם את הפתק שביקש להצביע עבור הרב האשכנזי. כלומר, שרצון הבוחר במקרה זה הובהרה, וזאת בהתבסס על כך שנמצאה מעטפה ריקה בקלפי של הרב האשכנזי".
בחוות דעתה היא כתבה כי "עם כל הכבוד, אין די בהנחה זו כדי לאפשר מהלך מרחיק לכת של העברת פתק מקלפי אחת לאחרת. זאת, משום שהנחה זו היא בבחינת ספקולציה ולצידה ניתן אף להעלות על הדעת מקרה שבו מדובר בטעות של שני בוחרים נפרדים שהובילה לתוצאה הזו, או ייתכן שמדובר במעשה מכוון (למשל של אדם שהתכוון מלכתחילה להביא לפסילת ההצבעה). יתרה מכך, הצבעה בדרך זו אף פוגמת בחשאיות הבחירות, ואף בכך יש כדי להצדיק הקפדה לשם השמירה על עיקרון זה".
ההכרזה על תיקו בבחירות לרב הראשי האשכנזי
(צילום גיל יוחנן)

לתפקיד הרב הראשי הספרדי נבחר הרב דוד יוסף, שזכה ב-72 קולות. הוא נבחר לתפקיד שבו כיהנו בעבר אביו, הרב עובדיה יוסף המנוח, ואחיו, הרב יצחק יוסף שנפרד מהתפקיד רק השנה. הרב שמואל אליהו קיבל 44 קולות והרב מיכאל עמוס 21.