גבר מקליפורניה נידון אמש (יום ב') ל-35 שנות מאסר, לאחר שירה ופצע שני יהודים שיצאו מבתי הכנסת בלוס אנג'לס בפברואר בשנה שעברה. כך הודיעו התובעים הפדרליים.
הדיווח בארה"ב על המעצר
(צילום: KTLA 5)

בתביעה בארצות הברית אמרו כי ג'יימי טראן (30) הודה ביוני האחרון בשתי עבירות של פשעי שנאה בכוונה להרוג, ושתי עבירות של שימוש בנשק במהלך פשע אלימות.
ניסיון הרצח בפברואר 2023 עורר חששות בקרב הקהילה היהודית בעיר, מכיוון שהקורבנות חבשו כיפה. טראן אמר לגורמי אכיפת החוק שהוא חיפש באינטרנט "שוק כשר" והחליט לירות במישהו בקרבת מקום. לטראן הייתה "היסטוריה של התנהגות אנטישמית ומאיימת", נכתב בכתב התביעה.
1 צפייה בגלריה
זירת ירי ב לוס אנג'לס ב-15 בפברואר שבו נפצע יהודי שיצא מ בית כנסת ארה"ב
זירת ירי ב לוס אנג'לס ב-15 בפברואר שבו נפצע יהודי שיצא מ בית כנסת ארה"ב
זירת הירי בפברואר 2023
"לרצות לגרום למוות רק על סמך הרקע הדתי והאתני שלהם – זה מעלה זיכרונות מהפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית", אמר התובע האמריקני מרטין אסטרדה. "אנו מקווים שהעונש שהוטל ישלח מסר חזק לכל הקהילה שלנו שלא נסבול אנטישמיות ושנאה מכל סוג שהוא".
"בזמן שמיליוני אמריקנים יהודים מתכוננים לחגים של ראש השנה ויום הכיפורים, משרד המשפטים מדגיש את מחויבותו להעמיד לדין בגין מעשים פליליים אנטישמיים או שנאה מכל סוג שהוא", אמר התובע מריק גרלנד בהצהרה. "אף אדם יהודי באמריקה לא צריך לחשוש שזהותו תהפוך אותו לקורבן של פשע שנאה".
זו לא הפעם הראשונה שבה הנאשם מנסה או מאיים לפגוע ביהודים. בשנת 2022, טראן איים על חבר יהודי לשעבר מהכיתה שלו, ושלח לו הודעות "מישהו הולך להרוג אותך, יהודי" ו"אני רוצה אותך מת, יהודי".