צעיר יהודי יורק על הכניסה לכנסייה

התקיפות נגד נוצרים בירושלים מתגברות בימים האחרונים, וזאת על רקע מחאה של קיצונים יהודים שטוענים כי "נוצרים מתכננים לערוך אירוע נוצרי מובהק למרגלות הר הבית בהשתתפות קהילות 'משיחיות מיסיונריות'", וכי "זאת מזימת העברה על דת ורמיסת כבוד ישראל". בהמשך לקריאות הקיצוניים, נרשמו עימותים, צעקות ויריקות כלפי קבוצת תיירים נוצרים וכן בכניסה לכנסייה.
האב אראן, ראש לשכת הפטריארכיה הארמנית בירושלים, אומר ל-ynet: "שמעתי מהכמרים שלנו שזה היה גם בעבר, אבל אני מרגיש שיש עלייה. בגלל הממשלה הנוכחית צעירים מרשים לעצמם לעשות יותר אירועים כאלה. אפילו שלחנו סרטונים כאלה למשרד החוץ. זה התחיל להתגבר בחודשים האחרונים. כשאנחנו יורדים לכנסיית הקבר יורקים עלינו. צליינים שואלים על זה ואנחנו עונים שכשהם רואים כומר יווני או ארמני עם גלימה, אז יורקים עליו".
"ליהודים כל הזמן הייתה מטרה לבוא לירושלים. לבוא לכותל. להתפלל. מישהו בא להחליף מישהו את הדת שלו? בתרבות שלנו אם אתה נוצרי אתה חייב להיות לפחות פעם אחת בירושלים. התיירים האלה באים כדי להיות מיסיונרים? הם אפילו לא יודעים את השפה. הם באים להתפלל פה בכנסיות. ארמנים אף פעם לא עשו בעיות. אנחנו העדה היחידה שפה מהמאה ה-4. אף פעם לא עשינו שום דבר לאף אחד ולא נכנסנו לפוליטיקה. אנחנו הכי קרובים ליהודים. אנחנו עברנו רצח עם וגם אתם עברתם את השואה. למה לעשות דברים כאלה?" הוא אומר בכאב.

הרב מוקיע, מנכ"ל לשכת התיירות מזהיר

בעקבות הצילומים והדיווחים על התקיפות, הוציא הראשון לציון והרב הספרדי הראשי של ירושלים, שלמה משה עמאר, מכתב חריף שכולל הצהרה פומבית נוקבת נגד תקיפות ויריקות על נוצרים בירושלים.
במכתב הוא כותב: "הצטערנו לשמוע מאנשי דת לא יהודים שמספר צעירים יהודים וחלקם המתיימרים להיות יראי אלוקים, רודפים אותם בקללות, חילול השם ועוד, כשהם מסתובבים ברחובות העיר. אין ספק שעשו זאת אנשים חסרי אחריות שאינם שומרי תורה ודרכיה כלל. אנו מודיעים שהתנהגות כזו אסורה בהחלט. אסור לנו לזלזל באף אדם שנברא בצלם אלוקים.
"מלבד האיסור המובן מאליו שהוזכר לעיל, מדובר גם בחילול שם ה' שהוא חטא חמור ואינו הדרך היהודית. ידוע כי בתקופת בית המקדש הקריבו שבעים פרים בשבעת ימי סוכות לשבעים אומות העולם ונערכו תפילות לשלום, לשלומם ולהפצת שלום בעולם. חובה גם על הנוער לנהוג בכבוד, כדרכו של העם היהודי".
1 צפייה בגלריה
מכתבו של הרב עמאר שנתלה בכנסיה
מכתבו של הרב עמאר שנתלה בכנסיה
מכתבו של הרב עמאר שנתלה בכנסייה. התקיפות הן תופעה מתרחבת
הפנייה הפומבית של הרב הגיעה לאחר התראה חמורה של מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, שפנה לראש העיר ירושלים משה ליאון ואמר כי "קיים חשש כבד לפגיעה בתנועת התיירים בבירה בעקבות התנכלות וביזוי". לדבריו, "הטרלול הפך להיות משהו נורמלי בארצנו. חייבים לטפל בזה ולהעמיד אנשים לדין. זה יפגע בנו. זו יריקה בפרצוף של הירושלמי שמתפרנס מתיירים. איך אנחנו היינו מגיבים אם היו יורקים עלינו כי אנחנו יהודים? זו יריקה בפרצופה, בתדמיתה ובמעמדה של ישראל בעולם".