משרד הפנים לא ממהר לאשר את בקשת לוחם צנחנים המחרף את נפשו בעזה, ומציב תנאים בלתי אפשריים לביקור בישראל של סבו וסבתו: המשרד מעכב את כניסתה של הדודה שמטפלת ומלווה את הקשישים, שאינם בקו הבריאות ואינם יכולים לטוס לישראל בלעדיה.
2 צפייה בגלריה
yk13936974
yk13936974
"הלב שלי נשבר". יהונתן גטו
יהונתן גטו (20), שנולד בישראל, הוא לוחם צנחנים בגדוד 202, ובחצי השנה האחרונה הוא לוחם ברצועת עזה כמעט ללא חופשות ויציאות. ביולי הוא יסיים קורס מ"כים, וביקש להכניס לישראל את סבו אספאו גטו וסבתו אינאוויאייש טקלה, עם דודתו סיסאי גטו שמלווה אותם.
החייל פנה למשרד הפנים במכתב: "אני לא מבין למה המדינה לא נותנת לסבא וסבתא שלי לבקר אותי בישראל. אני וההורים שלי תמיד פעלנו בהתאם לחוק. הביקורים הקודמים של סבא וסבתא היו כדין והם תמיד יצאו מישראל עוד לפני הזמן שנקבע. אני מאוד אוהב את המדינה ונאמן לה וחש גאווה גדולה לשרת ולתרום. לכן זה מאוד פוגע בי וכואב לי שהמדינה מסרבת שסבא וסבתא שלי יבואו לבקר אותי. הם גם לא באו למסיבת הגיוס שלי כי המדינה סירבה. עכשיו אני ממש רוצה שלפחות הם יהיו בטקס סיום קורס מ"כים שלי. זה גם אחרי תקופה ארוכה שלא ראיתי את סבא וסבתא, הם מאוד הזדקנו, ואני חושש שאולי זו תהיה ההזדמנות האחרונה".
עוד הוא כתב: "אני, לוחם צנחנים שנלחם בעזה ומסכן את עצמי מתוך תחושת שליחות אמיתית, מרגיש שלא מגיע לי לקבל יחס כזה מהמדינה. אני מאוד אוהב את המדינה ובעל מוטיבציה גבוהה לתת את כולי, אבל כשאני רואה את אבא שלי נאבק ככה מול משרד הפנים כבר תקופה ארוכה רק בשביל לשמח אותי ושסבא וסבתא שלי יבואו לבקר אותי, הלב שלי פשוט נשבר".
2 צפייה בגלריה
yk13936973
yk13936973
סבו וסבתו של יהונתן
אביו של יהונתן הגיש את הבקשה לאשר את כניסת קרוביו כבר בדצמבר 2023 ומאז לא התקבלה תשובה בעניינה של הדודה. גם בפעם הקודמת שהאב הגיש בקשה, לפני שנה ושלושה חודשים, הייתה השתלשלות העניינים דומה וברשות האוכלוסין התייחסו לדודה כמי שעלולה לנסות להשתקע בישראל.
עו"ד תומר ורשה עו"ד תומר ורשה צילום: אוהד דיין
עו"ד תומר ורשה, בעל משרד המתמחה בהגירה שמייצג את המשפחה, מסר בתגובה: "זה חמור מאוד שבזמן שתיירים רגילים נכנסים לארץ בלי הגבלה, משרד הפנים הישראלי קובע דווקא להורים של אזרחים ישראלים שרוצים לבקר אותם בארץ תנאים בלתי אפשריים שבפועל מונעים את כניסתם, כאילו מדובר בעבריינים. חייל ישראלי שמבקש שסבו וסבתו המלווים בדודתו שמטפלת בהם יבקרו אותו בזמן המלחמה ויחזו בו מסיים קורס מ"כים – צריך לקבל שטיח אדום לביקור, ומניעה של זה היא משפילה ופוגעת במיוחד. למרבה הצער, אנו מזהים אפליה וגזענות לגבי אזרחים ממוצאים שונים, למרות שכולם אמורים להיות בעלי אותן זכויות".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מבדיקת העובדות עולה כי כניסת הסבא והסבתא של הפונה דווקא כן אושרה, ואף יותר מפעם אחת. בסעיף 7 בתשובת הרשות לאביו של הפונה, אשר הזמין את הוריו (סבא וסבתא של הפונה) נכתב במפורש: 'אנו חוזרים ומאשרים את כניסתם של הוריך לחודש ימים ובערבות בנקאית'. הטענה כי 'משרד הפנים מסרב להכניס לישראל את משפחתו של לוחם צנחנים אשר נלחם בעזה' אינה מדויקת ואינה נאמנה לעובדות. כניסתה של הדודה תיבדק בהתאם לנסיבות".
פורסם לראשונה: 00:00, 26.05.24