אירופה כולה, וגם צרפת בתוכה, נשטפה באנטישמיות מאז הטבח של 7 באוקטובר 2023. הורים חוששים לשלוח ילדים לבתי ספר יהודיים, אחרים חוששים ללכת עם כיפה ברחוב או סתם להביע תמיכה בישראל. אחד המקרים היותר קשים של אנטישמיות במדינה, אירע ממש השבוע, ביום הזיכרון ל-7 באוקטובר.
אישה יהודייה הותקפה על ידי שלושה גברים בכניסה לבניין מגוריה ברובע ה-19 שלשום, כשהמקורות המצוטטים בתחנת הטלוויזיה CNEWS ציינו כי הגברים איימו עליה בסכין יפנית, תוך קריאות אנטישמיות והזכירו את 7 באוקטובר בדבריהם.
1 צפייה בגלריה
yk14108994
yk14108994
שוטרים ליד הסיאנס פו בזמן הפגנה פרו־פלסטינית
(צילום: רויטרס, Abdul Saboor)
אחרי כן, התוקפים הכריחו אותה להוריד את מכנסיה, ניסו לאנוס אותה והשוטרים שבאו לעזרתה ראו כי הם חקקו מספר צלבי קרס על גופה. הקורבן הצליחה להימלט ובעלה הוא זה שהזעיק את המשטרה.
אך זה הוא רק אחד ממאות מקרים אנטישמיים בצרפת באחרונה, שהתרחשו בחסות 7 באוקטובר ובעקבותיו. בטקס הזיכרון לטבח שנערך אמש בפריז ניצלו מנהיגי הקהילה את נוכחותם של ראש ממשלת צרפת, מישל ברנייה, ושר הביטחון ברונו רטלייה, וקראו באוזני 4,000 הנוכחים באירוע עשרות תלונות על תקיפות אנטישמיות שהוגשו למשטרה.
התקיפות האנטישמיות בצרפת עלו ב-192% מאז טבח 7 באוקטובר בשנה שעברה. ההטרדות בבתי הספר והתיכונים הכפילו את עצמן, והתלונות על תקיפות אנטישמיות מהוות 58% מכלל התלונות על גזענות - כשהקהילה היהודית בצרפת מהווה פחות מאחוז אחד באוכלוסייה.
הפגנה פרו פלסטינית בפריז
(צילום: נדב צנציפר)

זה לא הכל: רק אתמול, קרא מנהיג השמאל הרדיקלי, ז׳אן-לוק מלנשון לתלמידי האוניברסיטאות להניף את דגל פלסטין. האוניברסיטה של שטרסבורג נאלצה לסגור את שעריה ביום שני כדי למנוע מהתלמידים הפרו-פלסטינים לשתק אותה ותלמידים יהודים רבים במוסדות החינוך הגבוהים היוקרתיים בצרפת, בהם המכון המפורסם למדעי המדינה "סיאנס פו", מדווחים על אווירה אנטישמית קשה.
מנהיגי שבע הקהילות היהודיות הגדולות בעולם - אוסטרליה, ארגנטינה, ארה”ב, בריטניה, גרמניה, צרפת וקנדה - פירסמו אתמול הודעה משותפת על הקמת ועדה משותפת שתגבש מדיניות להתמודד עם האנטישמיות.
פורסם לראשונה: 00:00, 09.10.24