החלום שהתגשם: אהרון הנגהאל, אשתו ליאורה ושלושת ילדיהם הצליחו לעלות לישראל ולהגשים את צוואת אחיו הצעיר, גרי גדעון ז"ל, שנהרג בפיגוע לפני כחודש - ולהתאחד עם המשפחה בנוף-הגליל. ביום ראשון תציין המשפחה 30 למותו של בנם ותעלה לקברו בהר הרצל בירושלים.
לפני כמה שבועות זעקו ההורים השכולים ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet וביקשו לסייע להם בהעלאת ילדיהם שנותרו מאחור בעיר מניפור שבהודו. "היה עצוב לנו מאוד וקשה שאחי ואחותי לא יכלו להיות לצידנו בהלוויה של אחי הגיבור ואפילו לא יכלו לצפות בהלוויה באינטרנט", שיתפה בכאב יעל הנגהאל, אחותו של גרי גדעון. בסיוע שרי הפנים והקליטה, הם הצליחו לעלות השבוע לארץ.
2 צפייה בגלריה
yk14112249
yk14112249
מימן לשמאל: האם השכולה בינה, צ'ינגואה ליאורה אשתו של אהרון, הנכד אליעזר, אהרון, האב השכול יצחק, האחות יעל, והנכדים עדי ואוריאל
(צילום: עיריית נוף הגליל)
אחרי שעלה מהודו לישראל בגיל 20, גרי גדעון נאבק במשך יותר משנה כדי להתגייס לצה"ל ושירת כלוחם בחטיבת כפיר. הוא אהב את הצבא והיה גאה במדים ובכומתה של החטיבה. מאז הפרסום, התגייסו במשרדי הפנים והעלייה לסייע למשפחתו של אהרון, אחיו, לעלות לישראל.
יעל סיפרה אתמול על המפגש המרגש: "זה ממש חלום שהתגשם, לחבק את אחי אהרון ושלושת האחיינים המתוקים שלי, עברנו ארבע שנים של געגוע אליהם. מאז שעלינו לישראל לא נפגשנו. אחותי עדיין נשארה בהודו בגלל קשיים שנובעים מהמלחמה ששוררת שם ואני מקווה שגם היא תצליח לעלות. ביום ראשון נעלה לקברו של אחי בהר הרצל, ואחי אהרון יראה לראשונה את הקבר".
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
הלווייתו של סמ"ר גרי גדעון הנגהאל ז"ל
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
"גרי גדעון חלם כל השנים לפגוש את אחיו ואת האחיינים שלו, שהוא היה עבורם מודל לחיקוי", היא הוסיפה: "פגשנו אותם בנתב"ג וכולנו בכינו שם, וזה היה 50 אחוז בכי של כאב ו-50 אחוז בכי של שמחה". בתחילת השבוע יפגוש רונן פלוט, ראש עיריית נוף-הגליל את המשפחה ויסייע להם בקליטתם בעיר.
פורסם לראשונה: 00:00, 11.10.24