לצד הסוכות החרבות שנותרו נטושות בקריית שמונה מאז פונו התושבים לפני שנה, הקימו מעט מהתושבים שנותרו סוכות חדשות שמבקשות להעביר מסר: גם בימים שבהם 23 אלף תושביה עקורים מהעיר, את חג סוכות תשפ"ה עדיין יציינו בה.
חיילי המילואים של יחידת פיקוד העורף סייעו בהקמת חמש סוכות כשרות למהדרין. "אני מקווה שהסוכות שבנינו יסמלו את החזרה של התושבים במהרה, בשלום ובביטחון", אמר אלוף-משנה (מיל') דודו פרץ, מפקד היקל"ר (יחידת הקישור הצה"לית לרשויות האזרחיות).
3 צפייה בגלריה
yk14120763
yk14120763
פיקוד העורף הקים חמש סוכות כשרות
3 צפייה בגלריה
סוכה בקריית שמונה
סוכה בקריית שמונה
סוכה בקריית שמונה
לדבריו, "בשיתוף פעולה שלנו עם העירייה והרב יגאל ציפורי, שליח חב"ד בעיר, החלטנו לבנות סוכות במקומות מרכזיים כאן, בתקווה שאת החג הבא משפחות הצפון יקיימו בבתיהן".
בין התושבים המעטים שנותרו בעיר גם זאב (זאביק) זוויגי, פעיל חברתי ועסקן מקומי. לאורך השנים לא הקים סוכה בחצר בניין מגוריו אלא התארח בסוכות של משפחה וחברים, אולם השנה החליט לחרוג ממנהגו: "במסגרת הפעילות שלי השנה הסתובבתי בין הבתים וראיתי תמונות עצובות של סוכות שעמדו וסימלו את החיים שעצרו מלכת. מבחינתי הסוכה היא תמונת ניצחון שאנחנו מעבירים לאויבים שלנו".
3 צפייה בגלריה
yk14120710
yk14120710
"אנחנו עורף חזק מאוד". זאב זוויגי בבניית סוכה
(צילום: אביהו שפירא)
את הסוכה הוא הקים במקום סמלי במיוחד עבורו: "ממש פה ליד הסוכה חטפתי טיל ולכן בחרתי במקום הזה. אנחנו ננצח את האויבים ולא ישברו אותנו, אנחנו עורף חזק מאוד".
לצורך בניית הסוכה הזמין זוויגי חברים נוספים שנותרו בעיר. "זה ממש ריגש אותנו כשזאביק הודיע שהוא יבנה פה סוכה", סיפר שכנו דודו סטרול. סטרול, בעל חברת הובלות, הוביל בשנה שחלפה מאות דירות של תושבים שהתפנו מהעיר. "כמו שהוצאתי אותם מהעיר", תיאר סטרול, "כך אוביל אותם בחזרה הביתה בקרוב בעזרת השם".
פורסם לראשונה: 00:00, 20.10.24