מירב תיתה עשוש. "כשהתחלתי לדגמן, ניסיתי להסתיר את זה מהמשפחה"

מירב תיתה עשוש: "הפלאס בישראל הוא עדיין גימיק. אם אני אלך לקניון, אין לי מה לקנות שם"

דוגמנית הפלאס סייז מצטלמת להפקת אופנה קיצית, ומספרת על התגובות האיומות שקיבלה כשהצטלמה לקמפיין בגדי ים: "גברים התמקדו ב'הרסת לנו את הפנטזיה', נשים כתבו לי 'את חולה'"

פורסם:
את יום הצילומים שלפניכן סיימה מירב תיתה עשוש (29) עם רגליים מלאות שריטות, כאילו עברה עליהן עם סכין גילוח שלא היה בשימוש מאז מרץ 2020. "אני הולכת לתבוע את 'לאשה'", היא אומרת בצחוק, "יש לי מחר צילומים לבגדי ים! איך אני אצטלם ככה? אני מקצוענית!". תיתה עשוש, אחת מדוגמניות הפלאס סייז העסוקות בארץ, אכן מקצוענית, ויעידו על כך חמש סוכנויות חו"ל שהיא חתומה בהן. היא מקפצת בין אירופה ובין ישראל, ויומן העבודות שלה סגור חודשים קדימה (למרות האטה מסוימת בזמן הקורונה, כולל, בין היתר, ביטול של צילומי פרסומת לליוויס במרוקו).
5 צפייה בגלריה
מירב תיתה עשוש
מירב תיתה עשוש
"הייתי הולכת עם חצאיות לבית הספר, למדתי בחב"ד"
(צילום: אלה אוזן, סטיילינג: תמי ארד־ברקאי)

היא נולדה בנתיבות, אחות שלישית מתוך שש למשפחה דתית מסורתית. "אבא שלי שליח ציבור בבית כנסת, הוא חזן. האחים שלו חרדים. הייתה לנו טלוויזיה, אבל רק עם ערוץ אחד ושתיים. הייתי הולכת עם חצאיות לבית הספר, למדתי בחב"ד, גרביונים בקיץ. כל העניין".
ועכשיו את מדגמנת בגדי ים.
"כשהתחלתי לדגמן, נורא ניסיתי להסתיר את זה מהמשפחה. לא רציתי שיריבו איתי, שאף אחד לא יבקר אותי, רציתי להיות בדרך שלי. עם המזל שלי, הדבר הראשון שצילמתי היה לוח שנה ל'מתאים לי', ואמא שלי הייתה חברת מועדון. לוח השנה נשלח אלינו הביתה. זה כבר לא היה משנה מה אני אעשה".
לאחר שהקריירה בארץ התבססה, "קיבלתי הצעה מלוס־אנג'לס, טסתי לשם לשנה וחתמתי ב'וילהלמינה' (אחת מסוכנויות הדוגמנות הגדולות בעולם - ה"ר). דווקא בשיא, קבלת ויזה ועבודות, הרגשתי שאני לא מסוגלת יותר וחזרתי".
ומה מצאת כאן?
"כאן הכל השתנה. הפלאס לא היה יותר רק נישה, היה שבוע אופנה של פלאס. זה כבר לא היה גטו של מידות. התחלתי לעבוד ולחתום גם בסוכנויות בגרמניה, בלונדון, באמסטרדם. הייתי הרבה בחו"ל, אבל חו"ל קרוב".
5 צפייה בגלריה
מירב תיתה עשוש
מירב תיתה עשוש
"דווקא בשיא, הרגשתי שאני לא מסוגלת יותר וחזרתי"
(צילום: אלה אוזן, סטיילינג: תמי ארד־ברקאי)
את מרגישה שבאמת יש שינוי בארץ בתחום המידות הגדולות?
"הפלאס הוא עדיין במקום של גימיק, עדיין לא חלק מעולם האופנה, ויש מחסור במידות. אם אני אלך לקניון, אין לי מה לקנות שם. רוב הבגדים שלי הם של מעצבים מהארץ ומחו"ל. אבל יש הסתכלות קדימה. לוקח להם זמן, אבל נגיע לשם".
את עדיין מקבלת תגובות כמו "יש לך פנים נורא יפות, אם רק תרזי קצת..."?
"את עוד בתגובות הטובות. לפחות את לא מתארת איומי מוות".
איומי מוות?!
"לפני שנה צילמתי את הקמפיין של 'בננהוט' עם נועה בני ונטע אלחמיסטר, וקיבלתי הודעות של 'הלוואי תמותי'. אנשים נגעלו מאיך שהגוף שלי נראה בביקיני. זה כבר לא 'הפנים שלך יפות, אולי תרזי חמישה קילו'. אלא 'את מגעילה והורסת לנו את הפנטזיה. אנחנו רוצים להסתכל על נועה ונטע, ואת הורסת לנו'".
5 צפייה בגלריה
מירב תיתה עשוש
מירב תיתה עשוש
"קיבלתי הודעות של 'הלוואי תמותי"
(צילום: אלה אוזן, סטיילינג: תמי ארד־ברקאי)
איך את מסבירה את התגובות האלה על, בואי, בחורה יפה בבגד ים?
"זה נובע משני דברים: נשים היו רוצות להיות במקום שלי, הרי הן גם היו רוצות ללכת בבגד ים בלי לרצות למות מבושה ובלי לדפוק חשבון לצלוליטיס ולשומן. הדבר השני זה תפיסה חברתית - כל כך הרגילו אותנו ששומן זה חולה ומי ששמן בטח ימות עוד מעט, זו הבניית מציאות קלאסית, וזה מה שאנשים חושבים, גם נשים וגם גברים. גברים התמקדו ב'הרסת לנו את הפנטזיה', ונשים כתבו לי 'את חולה'".
את בת 29, יש לך מחשבות להמשך הקריירה?
"קיוויתי שהשנה תהיה לי קפיצה גדולה בקריירה וסגרתי המון קמפיינים ענקיים, אבל כולם בוטלו. אז אני עדיין מסרבת לעזוב את התחום כי לא השגתי את כל מה שאני רוצה. יש לי הרצאה שאני רוצה להריץ, ואני לומדת משחק. אני עושה כל מיני דברים, מקווה שאצליח לפתח את הכל".
5 צפייה בגלריה
מירב תיתה עשוש
מירב תיתה עשוש
"הרגילו אותנו ששומן זה חולה"
(צילום: אלה אוזן, סטיילינג: תמי ארד־ברקאי)

דוגמנית: מירב תיתה עשוש. איפור ושיער: שירלי ויינר. ע' צלמת: טלי שמל. סנדלים: אוסף אישי
איפה משיגים? טופטן, H&M - רשת חנויות. נעמי פלאס, בזל 32 ת״א ובאתר .boutiquenoemi.com Nox, ידידיה פרנקל 44 ת"א. דרור קונטנטו, הרצל 158 ת״א ובאתר drorkontento.com. Eddie, הכישור 1 ת"א ובאתר eddieplus.co.il. עינב נסירי, אילת 18 ת״א. גלבייה, באתר gallabia.com
לוק 1: קימונו (890 שקל, גלבייה), שמלת מעטפת (690 שקל, Nox)
לוק 2: שמלת סטרפלס עם שרוולים (449 שקל, Eddie)
לוק 3: שמלת מעטפת כעליונית (849 שקל, עינב נסירי), שמלה עם כתפייה א־סימטרית (660 שקל, Nox)
לוק 4: שמלה עם שרוולים תפוחים כחולצה (749 שקל, דרור קונטנטו), חצאית (150 שקל, Eddie)
לוק 5: שמלת גלבייה (399 שקל, נעמי פלאס), בגד גוף מתחרה (129 שקל, H&M), מטפחת (39 שקל, טופטן)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button