אביבה תבורי. "אני לא יודעת אם עופר זה לכל החיים"

אביבה תבורי מתחתנת בפעם הרביעית: "אני בעד הסכם ממון, אבל שיהיה הוגן"

כן, אביבה תבורי יודעת מה אומרים עליה: היא עומדת להתחתן עם איש העסקים עופר ג'רסי רק בגלל הכסף שלו. אבל האמת? זה לא מזיז לה. בגיל 48 ועם שני נכדים, היא עדיין פותחת את הלב לאהבה חדשה, אבל מודה: "אני לא יודעת אם זה לכל החיים"

פורסם:
אביבה מדברת על הנישואים המתוכננים
( כתבת וידאו: הילה רגב, צילום: חגי דקל)
זה היה עוד יום שבו אביבה תבורי שאלה את עצמה 'איפה טעיתי'. כמה שבועות קודם נפרדה ברעש גדול מבן הזוג שלה, איש העסקים עופר ג׳רסי, וארזה את חפציה מהבית המשותף, לא לפני שהספיקה לריב איתו כמו שתבורי יודעת לריב, כולל ניידת משטרה. ופתאום הוא התקשר, הציע להיפגש במסעדה, הגיע עם טבעת יהלום גדולה ועם מפתח לבית שלו, והציע לה לחיות איתו לנצח, מושג חמקמק בחייה של תבורי.
״כשעופר אמר לי, ׳אני רוצה שנתארס׳, אמרתי, ׳אתה מבין את המשמעות?׳. זו לא נקודת אל־חזור, אבל זה כן משמעותי. היה הרבה בכי. אני אמנם מיומנת במערכות יחסים, אבל כל פעם זה מרגש מחדש, כי זה מישהו שאת אוהבת. החיים בנויים מרגעים קטנים של אושר, ואני אוספת אותם״.
אז כן, אביבה תבורי מתכננת להתחתן בפעם הרביעית בחייה. וכן, היא יודעת שגם הטוקבקיסטים יחגגו. ״כשהסכמתי לאירוסין האלה צחקתי שבטח יגידו, 'מה? היא שוב החליטה להתחתן?'״.
״נעשה אירוע כיפי לחברים בספטמבר או אחרי החגים. כל אחד מאיתנו יגיד משהו יפה לשני, הכי קוּלי. גם עופר לא רוצה להתחתן ברבנות. אני בת 48, הוא בן 52 עוד מעט, מי רוצה עכשיו חתונה עם שמלה לבנה?"
את בעצמך מחייכת.
"לא אכפת לי מה אומרים. לעצמי אני אומרת: 'כל הכבוד שאת פותחת שוב את הלב'. נכוויתי המון, ואני עדיין פותחת את הלב לאהבה חדשה, נותנת לכל אדם קרדיט ולא באה עם המטען שלי. אנשים שעברו מה שאני עברתי באים עם קיטבג מלא תסכולים. אני לא״.
איך תיראה חתונתך הרביעית?
״נעשה אירוע כיפי לחברים בספטמבר או אחרי החגים. כל אחד מאיתנו יגיד משהו יפה לשני, הכי קוּלי. גם עופר לא רוצה להתחתן ברבנות. אני בת 48, הוא בן 52 עוד מעט, מי רוצה עכשיו חתונה עם שמלה לבנה? בואי, אני לא אעשה מעצמי בדיחה״.
הצעת הנישואים, היא טוענת, הפתיעה אותה. ״חשבתי שאנחנו בחיים לא נחזור. לא בגלל שהוא לא אוהב אותי, אלא כי הוא הבן אדם שאת הכי לא מצפה ממנו להתארס. באמת נפרדנו, כל אחד היה במקום שלו, אבל הוא ידע שאם נחזור, זה רק אם הוא יעשה צעד משמעותי. היום, כשהוא קורא לי ארוסתי, זה חמוד. להגיד לך שזה ׳פלומבה׳ לתמיד? לא יודעת״.

5 צפייה בגלריה
אביבה תבורי
אביבה תבורי
"נכוויתי המון, ואני עדיין פותחת את הלב לאהבה חדשה"
(צילום: ערן לוי, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

רומן עם פרוד
את עופר ג׳רסי, אב לשניים, מייסד חברת ״נובה מדיקל״ לייבוא ציוד רפואי ואסתטי (שנמכרה מאז בכ־70 מיליון שקל), הכירה לפני כשנתיים וחצי, כשהצטרפה לפגישה במשרדו עם בעלת קליניקה לאסתטיקה רפואית, חברה טובה שלה. הוא היה, לדבריה, פרוד ובשלהי נישואיו.
"יום אחד אני קוראת בעיתונים שאני הולכת עם גבר נשוי. הכרתי את עופר כשהוא כבר היה חודש מחוץ לבית. אתה הרי לא מתגרש תוך יום וחצי. זו הייתה הפתעה כשהוא הכיר אותי. אף אחד לא חשב שהוא יתאהב ושיהיה מה שנהיה. הוא לא עזב בגללי. אף אחד לא עוזב מקום שטוב לו. אני יודעת מה אישה מרגישה, ובמקומות שבהם חשבתי שהוא לא היה בסדר מול מי שהייתה אז אשתו, אמרתי לו״.
"יום אחד אני קוראת בעיתונים שאני הולכת עם גבר נשוי. הכרתי את עופר כשהוא כבר היה חודש מחוץ לבית. אתה הרי לא מתגרש תוך יום וחצי. הוא לא עזב בגללי"
זו הייתה מערכת יחסים מורכבת על רקע גירושים מורכבים.
"בגלל שאהבתי אותו ורציתי שהוא יהיה קרוב לילדים שלו, עברתי מתל־אביב לרמת־השרון ונכנסתי לגוב האריות. עברתי לגור מרחק חמש דקות נסיעה מהבית הקודם שלו, והיו ימים ששאלתי את עצמי בשביל מה הייתי צריכה את זה".
עברתם לגור יחד אחרי כמה חודשים.
"כן, הוא ואני עם טום וזואי. כשהוא עוד לא היה סגור מבחינת גירושים, הייתה שם סמטוכה אחת גדולה. לא תמיד יכולתי להכיל את ההאשמות שהוא גבר נשוי ושאני הכרתי אותו כשהוא עדיין היה עם אשתו - האשמות שאני לא קשורה אליהן. במשפחה שלו כעסו והעיתונים כתבו עליי, ונהיה לחץ, וגם לילדות שלי היה קשה. יש פלוס כשאת מכירה גבר שיוצא ממערכת נישואים של 20 שנה, כי הוא עוד לא הספיק להיות במסיבות ולא התערבב והתקלקל, ויש גם מינוס, כי הוא עוד לא הכיר את החיים, ישר עבר ממערכת למערכת, מכלוב לכלוב״.
5 צפייה בגלריה
אביבה תבורי
אביבה תבורי
עם עופר ג'רסי. "גם לפניו חייתי בבתים טובים ונהגתי במכוניות יפות"
(צילום: ערן לוי, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

אחרי כמעט שנתיים יחד, נפרדו תבורי וג'רסי. הוא עזב בכעס את הבית השכור המשותף, וכל אחד מהם החל לחפש בית אחר. בדרך התעוררה מריבה שגם משטרה הייתה מעורבת בה.
לאור זה, הקאמבק שלכם הפתיע במיוחד.
"כשירד המתח הבנתי שהוא מאוד אוהב אותי. התחילו בינינו סמסים, והוא מצא לי דירה לידו. אני בן אדם שמאמין בלגור ביחד, וזה חלום שלי. כרגע זה לא הטיימינג - יש לו שני ילדים, וזה לא מסתדר״.
עוד עננה שהעיבה על הקשר, לפי מדורי הרכילות, הייתה הפן הכלכלי. ג׳רסי הוא איש אמיד שאוהב את החיים הטובים. ״עכשיו כולם אומרים שאני איתו בגלל הכסף״, מקטרת תבורי, ״תשמעי, אני בת 48, ועד גיל 46 חייתי טוב בלי עופר. גם לפניו חייתי בבתים טובים ונהגתי במכוניות יפות. ידעתי להסתדר. אני תמיד מוצאת דרכים להתפרנס. במה לא עבדתי. הוצאתי תעודת תיווך, עשיתי תעודת מדריכת כושר בווינגייט, הייתי סוכנת שטח בישראכרט. לפעמים התביישתי שיגידו שאביבה תבורי סוכנת שטח, אבל קמתי בשש בבוקר ונסעתי לחברות גדולות לעשות להם כרטיסי אשראי ודי מהר הגעתי לתפקיד ניהולי. עבדתי שם שנה והתפרנסתי יפה".
"עשינו הסכם ממון. אפשר להבין את הפחדים של גבר שבא עם יותר כסף. אם את באמת שם כי את אוהבת אותו ולא באה לשדוד אותו כמו שכולם אומרים, תעשו הסכם"
יש לכם היום הסכם ממון?
"כן, ואני בעד הסכם, אבל שיהיה הוגן, ואני אומרת את זה למען כל אישה שתקרא את זה. אפשר להבין את הפחדים של גבר שבא עם יותר כסף. אם את באמת שם כי את אוהבת אותו ולא באה לשדוד אותו כמו שכולם אומרים, תעשו הסכם שבו הוא שומר על הדברים שלו, אבל גם כזה שייתן לך הרגשה טובה".

5 צפייה בגלריה
אביבה תבורי
אביבה תבורי
"אפשר להבין את הפחדים של גבר שבא עם יותר כסף"
(צילום: ערן לוי, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

הדימוי שלך, לפחות בתקשורת, הוא שאת חיה על חשבון בני הזוג שלך. אין בזה אמת?
"ברור שאני רוצה שהגבר שלי יפנק אותי ויקנה לי פה ושם מתנה, אבל באמת נראה לך שמישהו עם כסף, שיודע שאני אוהבת לחיות טוב, יגיד לי, 'טוב, אביבה, את איתי כבר שנתיים, בואי קחי בית ואוטו'? זה לא קורה. גברים אמידים הם לא פראיירים ולא משחררים מהר, כי הם לא רוצים להיות מנוצלים. אם כל גבר שיצאתי איתו היה קונה לי אוטו, הייתי צריכה להיות היום עם צי רכבים ובתים ולא להילחם על הפרנסה".
"נראה לך שמישהו עם כסף, שיודע שאני אוהבת לחיות טוב, יגיד, 'טוב, אביבה, קחי בית ואוטו'? זה לא קורה. גברים אמידים הם לא פראיירים"
את נלחמת?
"נלחמת עד היום. כל היום מחפשת פרויקטים ומבקשת מהסוכן שלי לבדוק דברים. עכשיו אני חולמת להשתתף ב'רוקדים עם כוכבים'. אני שועל קרבות. חוויתי בחיים אלימות כלכלית ומילולית. לא צריך שירביצו לך, לפעמים התנהגויות הן יותר קשות. היו ימים שהגעתי עם הילדים שלי לפת לחם ולא ידעתי איפה אני גרה מחר. כשזואי הייתה בת תשע לקחתי הלוואות כדי לשכור בית. היום הילדים שלי גדולים, ואני בונה את עצמי ולא מתנצלת על זה שאני אוהבת לחיות טוב. גם הקואוצ׳רית שלי אומרת לי, 'אל תתנצלי, הכל בסדר'״.
"נשים נשארות במערכות יחסים בגלל רכוש, ילדים או פחד להיות לבד. אני לא רואה ממטר. לא טוב לי, אני הולכת, ואני משלמת את המחיר של הלבד, קרה שבעבר בן זוג שנפרדתי ממנו איים, אם תעזבי אספר לתקשורת שרצית לסחוט אותי. אז תגיד. מה כבר תגיד שלא אמרו עליי״
את חוששת שהקשר הזה לא ישרוד?
"אני לא יודעת אם עופר זה לכל החיים. החיים מפתיעים. יש לי את הפחד שאם זה לא ילך, יגידו עליי: ׳שוב היא התארסה, איזו מטומטמת׳. סליחה על הביטוי, אני שמה זין, עושה מה שטוב לי. נשים נשארות במערכות יחסים בגלל רכוש, ילדים או פחד להיות לבד. אני לא רואה ממטר. לא טוב לי, אני הולכת, ואני משלמת את המחיר של הלבד, המלחמות על מה שמגיע לי והדימוי בתקשורת. וקרה שבעבר בן זוג שנפרדתי ממנו איים, אם תעזבי אספר לתקשורת שרצית לסחוט אותי. אז תגיד. מה כבר תגיד שלא אמרו עליי״.
5 צפייה בגלריה
אביבה תבורי
אביבה תבורי
"לא מתנצלת על זה שאני אוהבת לחיות טוב"
(צילום: ערן לוי, סגנון: לימור מאיה ריחאנה)

עם ילדיה היא מנסה לעשות תיקון ביחסים או לפחות למוסס כעסים. ״את בן־אל ובת־אל לא כל כך הייתי מחויבת לגדל. מה את מצפה מילדה בת 22 עם ילדים בני ארבע ושלוש? הכל היה סביב שימי, והייתי עסוקה בלרדוף אחריו".
בן־אל תומך בך היום כלכלית?
"אני לא לוקחת מבן אפילו 20 שקל, כי אני לא רוצה להעמיד אותו במקום הזה. אם אני אהיה בלחצים כלכליים, אלך לבנק. גם מחברות לוויתי. יש לו את ה׳גירושים׳ שלו ואת הילד שלו לדאוג לו. היחסים שלנו היו מורכבים. התקרבנו רק כשנהייתה לו זוגיות (עם אורטל עמר בזמנו, אמֿ״ר) ונולד לו בן והוא הבין את החיים. ריגש אותי כשהוא אמר, ׳מצטער ששפטתי אותך ולא הבנתי איך היה לך קשה ונעזרת בסבתא, כעסתי כשהייתי בן 17 ואמרת לאבא שייקח אותנו (את בן־אל ובת־אל) אליו, והיום אני מבין יותר מה זה להיות אמא לשניים בגיל 20׳. הוא התבגר. שולח לי הודעות, מתייעץ איתי. מתה עליו".
"אני לא לוקחת מבן אפילו 20 שקל, כי אני לא רוצה להעמיד אותו במקום הזה. אם אני אהיה בלחצים כלכליים, אלך לבנק"
מה חשבת על הפרידה שלו מאורטל?
"בהתחלה הייתי בעדה, ניסיתי לפשר, להבין ולהקשיב לה והייתי שומרת על התינוק, תו־פרינס, המון. אבל בן־אל הוא הבן שלי, אז תפסתי מרחק".

הראיון המלא עם אביבה תבורי בגיליון החתונות המיוחד של "לאשה", השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button