ד"ר לריסה ברק
ד"ר לריסה ברק
מי לא רוצה עור פנים חיוני וזוהר?

לאכול, לטפח, לזהור: התזונה שתעשה נפלאות לעור הפנים שלך

ידעתן שארוחת הצהריים שלכן יכולה לתרום למראה עור חיוני וזוהר? אלה המזונות שכדאי להוסיף לתפריט היומי

מוגש מטעם ד"ר לריסה ברק
פורסם:
אנחנו מורחות קרמים, סרומים, ועושות פילינגים ומסכות כדי לטפח את עור הפנים, אך מה עם מה שקורה מבפנים? “אני מאמינה שאוכל הוא הדרך העיקרית לשפר את מראה העור”, מצהירה דורית קרת, תזונאית קלינית טבעית, מדריכה לאורח חיים בריא. “בגופנו מצויים רדיקלים חופשיים, מולקולות או אטומים לא יציבים שנוצרים בתהליך הנשימה ויש להם פוטנציאל נזק גדול לעור. הרדיקלים האלה נוצרים גם בגוף בזמן שהמזון נשרף והופך לאנרגיה בתהליך חמצוני. ככל שהגוף שלנו יותר חומצי, הוא יותר דלקתי, רגיש למחלות ומאיץ תהליך של הזדקנות העור”, מזהירה קרת. “הדרך להילחם בזה היא בעזרת מזון עשיר בנוגדי חמצון שתורם לתהליך שיקום העור”.

ויטמין E

“ויטמין E מגן על העור ושומר עליו מכל נזקי החמצון. דוגמה לפרי עשיר בוויטמין E שיש עליו דעה מוטעית היא אבוקדו – רוב האנשים נרתעים מאבוקדו מתוך מחשבה שהוא משמין, אבל באבוקדו יש שומן בלתי רווי חד-שומני, שזה אומר שהוא שומן בריא שאינו מתחמצן, ולכן אנחנו רוצים לצרוך ממנו כמה שיותר. באופן כללי, רצוי לצרוך שומן בלתי רווי שלא עבר תהליך חמצון, בעיקר בשמנים, זו הסיבה שנעדיף שמן בכבישה קרה”.
איך לשלב בתפריט היומי: חצי אבוקדו ביום.
7 צפייה בגלריה
אבוקדו
אבוקדו
עשיר בוויטמין E. אבוקדו
(צילום: shutterstock)

ויטמין C

“כולנו יודעים שוויטמין C הוא אנטי-אוקסידנט חזק מאוד הפועל נגד הרדיקלים החופשיים”, טוענת קרת. כשחושבים על ויטמין C מתמקדים אוטומטית בפירות הדר, אך מתברר שלאו דווקא שם נמצא המקור הגדול ביותר: “מובן שיש ויטמין C בפירות הדר, אבל אם נאכל תפוז אחד, לא נגיע לכמות הצריכה המומלצת ביום”, מבהירה קרת. “אנחנו שואפים להגיע ל-500 מיליגרם ויטמין C ביום, ואם נסתמך על תפוזים לא נעמוד במכסה זו, כי מדובר בכמות גדולה מאוד. אנחנו כן יכולים להגיע ליעד הזה על ידי אכילת סלטים, מרקים ובעיקר ירקות ירוקים, שהם נוגדי החמצון החזקים ביותר, כמו: כרוב, ברוקולי, קולרבי, קישואים ועלים ירוקים”.
איך לשלב בתפריט היומי: סלט טרי עם כל ארוחה, רצוי עם עלים ירוקים / שייק ירוק על בסיס מלפפון, סלרי, תפוח ירוק והרבה עלים ירוקים.
7 צפייה בגלריה
סלט עלים
סלט עלים
עלים ירוקים בכל ארוחה
(צילום: shutterstock)

ויטמין A

“ויטמין A מכיל נוגדי חמצון שמעכבים את תהליך הזדקנות העור, ושומר על עור אחיד, מוצק וגמיש. הוא נמצא בירקות כתומים כמו דלעת, גזר ובטטה, שמכילים בטא קרוטן, ממנו הגוף מפרק את הוויטמין A".
איך לשלב בתפריט היומי: מרק כתום.
7 צפייה בגלריה
מרק כתום
מרק כתום
מכיל נוגדי חמצון. מרק כתום
(צילום: shutterstock)

חומצות שומן

“חומצות שומן חיוניות לעור. החומצות הפופולריות הן אומגה 3 ואומגה 6, שרוב האנשים צורכים כתוספי תזונה. אומגה 3 תורמת לגמישות ולאלסטיות העור, וניתן לצרוך אותה בעזרת דגים שמנים, כמו סלמון, סרדינים ומקרל”.
איך לשלב בתפריט היומי: רצוי לצרוך מינימום שתי מנות דג בשבוע.
7 צפייה בגלריה
דג סלמון
דג סלמון
חומצות שומן חיוניות לעור. דג סלמון
(צילום: shutterstock)

ירקות מצליבים

“ירקות מצליבים הם ירקות שעוזרים להבסיס את הגוף. כדי להקל על התפרצות של פצעונים בזמן מחזור מספיק שתי מנות של ירקות מצליבים ביום, כמו כרוב (על כל סוגיו), כרובית, ברוקולי, קייל, רוקט, צנון, צנונית ולפת”.
איך לשלב בתפריט היומי: מוקפץ של ברוקולי, כרובית ובצל / סלט כרוב בליווי הארוחה.
7 צפייה בגלריה
ברוקולי
ברוקולי
עוזר להבסיס את הגוף. ברוקולי
(צילום: shutterstock)

אבץ

“על פי הערכות, 20 אחוז ממאגרי האבץ בגוף מאוחסנים בעור. האבץ תומך בתהליך החלמת העור מנזקים של גורמים חיצוניים, כמו קרני שמש וקרני UV. בנוסף, מחסור באבץ עלול לגרום ליובש בעור. את האבץ ניתן לצרוך על ידי אכילת קטניות, אגוזים וגרעינים, בעיקר גרעיני דלעת המכילים כמות גדולה של אבץ”.
איך לשלב בתפריט היומי: להוסיף חופן גרעיני דלעת ביום לסלט/שני אגוזי מלך שלמים.
7 צפייה בגלריה
כפיות עם תבלינים
כפיות עם תבלינים
תומכים בהחלמת העור מנזקים חיצוניים. גרעיני דלעת
(צילום: shutterstock)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button